Shoppingfeber


Idag har det blivit en del shopping, både lyx och budget:
♥ Rosa resväska inför Italien-resan
♥ Två ansiktsmasker
♥ Rosa ögenskydd
♥ Nagelfil
♥ Kanebo Cleansing oil + tillhörande testprodukter
♥ Shampo från TONI&GUYS
♥ SOLO och Glamour
♥ Två par skor som totalt kostade 110 kr
Och så var jag såklart tvungen att handla medicin eftersom jag har dragit på mig halsfluss...

Väska från Friis & Co


Denna väskan från Friis & Co är verkligen min stil! Den finns hos nelly.se för 629 kr och jag hade mer än gärna haft den på armen i höst.

Into pink


Jag har aldrig varit en stor beundrare av färgen rosa, men jag tycker mer och mer om rosa med tiden. Så när jag hittade de här söta snäckskalen (?) hemma var jag bara tvungen att göra smycken av dem och här är resultatet!

Höstdrömmar

image78
Jag har alltid tyckt att det är roligare med höstkläder än sommarkläder, och detta skulle jag gärna ta på mig en varm dag i höst! Allt är från asos.com och klänningarna är dessutom på rea just nu!

Ett stort misslyckande


Igår försökte jag mig på att göra ett Marilyn Monroe-halsband i krympplast, det slutade med en stor brännblåsa på handen och ett gäng plastklumpar, ingen hit precis! Idag har jag shoppat: en presenning, diskborste, spann och nudlar. Jippie! På tisdag bär det av till festival, någon som kan gissa vilken? :) Dagens består av:
♥ Linne, Soaked in Luxury (underbart skönt)
♥ Kofta, Cappuccini
♥ Jeans, Replay
♥ Pumps i lackat skinn, Farmors gamla
♥ Halsband, Vero Moda

Leksak eller sko?


Färg är aldrig fel, så länge det inte finns för mycket av det! Många stora designers och modehus har lanserat leksaksliknande skor i vår, jag gillar Marc Jacobs variant men de övriga skulle jag nog inte vilja gå runt i. Vad tycker ni, är de snyggast på dig eller på Barbie? Bilder från elle.com

♥ Balenciaga by Nicolas Ghesquière, $4,175
♥ Reebok, $70
♥ D&G, $495
♥ Marc Jacobs, $155
♥ Prada, $595
♥ Louis Vuitton, $350

Budgetvariant

image70
Idag hittade jag supersnygga budgetvarianter på KJL's äpple och päron hos Viva la Diva, de kostade 149 kr och var hur fina som helst! Ett självklart vill ha.

Nyklippt


Såhär ser mitt hår ut efter klippning och blondering (och efter en dag i regnet). Jag hann aldrig ta någon bild innan klippningen men vem vet inte hur slitna toppar och slingor ser ut? Det var i alla fall ingen hit och nu känns det hur fräscht som helst! En burk inpackning för färgat hår från Goldwell för 240 kr fick också följa med hem. Jag klippte mig hos Headline i Lund, superduktiga och trevliga frisörer! Klippning och slingor i hela håret gick på 900-1000 kr.

Ny design på bloggen

Jag tyckte att den tidigare var lite mörk och trist, så nu har jag bytt till en lite enklare och fräschare stil!

Pink beauty


Igår hämtade jag ut denna skönheten på posten! Creative Zen Stone, i en underbar rosa färg. Den var betydligt bättre än vad jag hade förväntat mig för 408 kr (inkl. porto hos cdon.com). Den är enkel att använda med tillräckligt bra ljud, och även om jag saknar skärmen lite är det ju faktiskt musiken (läs designen) som är det viktiga!

Shopping i Milano

image66
Nu är det bara två veckor kvar till min Italien-resa!! Dags att börja fundera på vad jag köpa under de dagarna vi är i Milano för att shoppa.. Lite snyggare basplagg inför hösten känns ju nästan som ett måste, och lite snygga smycken är aldrig fel. Jag såg att Sophie hade fyndat ett supersnyggt armband, några såna fynd får gärna dyka upp på vägen! Har ni några tips på bra affärer kanske? ♥ 

Klipp, klipp

På fredag bär det av till frisören för klippning och blondering av håret. Det är nästan tre månader sen jag färgade det nu, har försökt spara lite på håret men nu känner jag att det är dags igen. Visst känner man sig lite dum när man sitter där med huvan och hårtussar som står åt alla håll (jag färgar bara slingor, det ser mer naturligt ut), men när man är färdig och fräsch blondin igen känns det super!  Mitt hår blir bara mörkare med åren, jag som saknar mitt naturligt superblonda hår, men det är väl smällar man får ta! ♥

Dagens


Idag blir det en tur in till Malmö med pojkvännen! Förhoppningsvis är mina örhängen hela och färdiga att hämtas.
♥ Tunika/klänning, Gina tricot
♥ Kofta, United colors of Benetton + satinband i midjan
♥ Halsband, Vero Moda

Skärparmband

image63
Tre olika modeller i tre olika prisklasser, skärparmbandet är bara så sött!
♥ Guld och silver från cocoo.se för 145 kr
♥ CC Skyes skärparmband som finns i flera olika färger, 1295 kr hos kyssjohanna.se
♥ En smal variant för 120 kr hos bagsandfashion.com

Test: Rapid White

image62
Jag har testat Rapid White Brush on som bl.a. säljs hos TV Shop. Det har diskuterats om denna produkten fungerar eller om den är skit som det mesta från TV Shop. Jag säger att den fungerar, även om den inte ger lika stor effekt som blekning hos tandläkare. Efter att ha använt produkten i en vecka märkte både jag och andra skillnaden. Nu verkar det som om Brush on inte längre finns att köpa, men en ny variant av samma produkt finns här. Instruktionerna är lite otydliga men gelen penslas på i två steg precis innan man går och lägger sig och sen låter man den sitta hela natten. Det smakar inte speciellt gott man man får garanterat vitare tänder!

RSS 2.0