Uppehåll

Fr.o.m. onsdag är det blogguppehåll en hel månad framåt. Då är jag nämligen iväg och jobbar som ridlägerledare, troligtvis världens roligaste jobb.


Tygskor


Eftersom jag lämnade mina marinblå tygskor hos pojkvännen på Mallorca blev det till att köpa ett nytt par igår. Fingrade ett tag på den rosa varianten, men den var inte lika snygg på som de enkla vita, så det fick bli vitt. 199 kr kostade de och finns på Din Sko.

Ev. blogguppehåll?

På söndag ska jag iväg på arbetsintervju till ett arbete som innebär att jag måste bo där. I så fall kommer det att bli ett blogguppehåll under sommaren. Tråkigt, men samtidigt kan det vara bra att komma bort ett tag, inspirationen ligger ju inte precis på topp.

Acne favourites


Rean pågår för fullt, inte minst hos Acne. Det är redan väldigt utplockat, så den som vill ha något får shoppa fort. Dessa fyra plagg hade jag gärna klickat hem, men just nu sparar jag faktiskt hellre pengarna till något annat. Igår köpte jag för övrigt biljetter till Coldplay i Globen, härligt!

Resultatet


Jag får väl ta och visa upp resultatet efter besöket hos frisören.
En utväxt mindre och ett par centimeter kortare.

Inte som jag vill..

Jag som tyckte att det nya bloggverktyget funkade så bra! Tills jag insåg att min banner bara har försvunnit!? Ingenting är fel i kodningen, och jag förstår ärligt talat inte ett skit! Någon som vet hur man löser detta inte så lilla problem?


Sex and The City

Då var det alltså slut på SATC för alltid.. Hade egentligen planerat att se filmen i onsdags men det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag skulle inte påstå att filmen var i klass med serien, men den var inte heller dålig. Tror att jag behöver se den från min soffa innan jag kan skaffa en ordentlig åsikt. Vad tycker ni?


Glad midsommar!


Nathalie Schuterman

Så har webshopen äntligen öppnat! Slutet av Februari var det ju sagt, men den som väntar på något gott..

Skräckupplevelse


Jag misstänker att det för en man är riktigt läbbigt att ta en titt i en kvinnas badrumsskåp. Hur många procent av alla skönhetsprodukter ni äger tror ni att ni använder? Och glöm nu inte bort att räkna med alla lådor med produkter som kanske kommer till användning någon gång i framtiden! Jag skulle gissa på ca 20% när det gäller mig, om ens så mycket. Undrar hur många tusenlappar som står där inne..

Snip snap

Nu är tid bokad för klippning och färgning av utväxten. Jag räknade ut att det är exakt tre månader och en vecka sedan jag klippte mig sist. Räknar med en rejäl kapning av topparna alltså.

Dagens fångst


Helt plötsligt kom det försvunna (och saknade) shoppingsuget tillbaka till mig. Så det blev ett linne med spets och mönster för 80 kr (!) samt ett bälte från H&M. Första spetsplagget i min garderob, det var väl på tiden då..

Resort 2009



Alexander Wang - Resort 2009. Så snyggt och bärbart, precis som vanligt när det gäller honom.

Det har varit lite idétorka när det gäller bloggandet på sista tiden, samtidigt som jag haft ett väldigt späckat schema. Tråkigt, men sant. Får hoppas på lite bättre tid nu när jag är ledig!

Psst..

Om du anger koden beachsnygg på nelly.com får du bikinin lite billigare! Gäller t.o.m. 16/6.

Play, play, playsuit!


En sådan där playsuit hade ju passat fint just nu. Eller shortsdress om man hellre vill kalla den det. Den blommiga var ju hur fin som helst och den svarta var härligt partyvänlig. Båda från Topshop, förstås. Praktiskt värre får jag ju säga. Men jag vet inte riktigt, jag måste nog få smälta detta plagget ett tag till innan jag införskaffar ett..

Beach


Idag har varit en perfekt dag att ligga på stranden med en termometer som visar 30 grader. Detta är en outfit jag gärna skulle tagit på mig och som passar perfekt för ändamålet.

Baddräkt: Michael Kors
Shorts: Jeansshorts från Topshop
Väska: Marni

Ny favorit


Jag har hittat en ny favorit - Dove Go Fresh showergel. Luktar så gott och känns hur fräsch som helst. Dessutom återfuktar den utan att kännas fet, precis som jag vill ha det. Funderar på att köpa body lotion i samma serie, har någon testat? Är den bra?

Mumma!


Detta är vad jag tänker äta om ett par sekunder. Min nya favorit som är både gott och går snabbt att fixa! Penne + Kelda's sås Tomato Treat. Toskansk sallad från Ica (färdigblandad) och paprika till det. Så gott ♥

Gladiator


Visst är de fina? Så fina att de förtjänar ett eget inlägg. Inhandlade på Stradivarius i Palma för bara 200 kr. Är totalt förälskad i dem, då det är precis ett par sådana sandaler jag letat efter hur länge som helst.

P.S. Nu är bloggen flyttad till nya bloggverktyget, och det funkar ju bra!

Måndag


Kör en dagens idag, det var ju minst sagt ett tag sedan. Blev tyvärr en lite dålig bild..
T-shirt: Filippa K
Kjol: Sytt själv, inspirerad av Miu Miu (bilden gör den inte rättvisa)
Smycken: Tre silverarmband och hemmagjort halsband
Skor: Nya sandalerna från Stradivarius

I'm home

image500
Halv fyra inatt kom jag hem från Mallorca, och redan nu planerar jag nästa resa dit. Jag längtar tillbaka! Ni kanske förstår att jag haft en underbar vecka. En bättre rapport kommer senare, jag måste nämligen få i mig något att äta. Har i princip levt på Strawberry Daiquris och andra trevliga drinkar hela veckan.


RSS 2.0