LG Prada

image61
Visst är den bara så het? Jag som stod och dräglade över D&G-telefonen för inte länge sen har hittat en ny liten pudding, en märkestönt som jag kan inte annat än älska den! Den finns att köpa bl.a. här för ca 6000 kr. Som  hittat, eller kanske inte?

Väska

image60

När det gäller väskor är jag en sån som letar och letar och letar men nästan aldrig köper. Den här snygga läderväskan från Tiger of Sweden har jag vänt på och varit sugen på att köpa flera gånger. Den går att hitta lite överallt, annars finns den på zoovillage.com för 2000 kr, något att investera i kanske?

Idag firar jag och pojkvännen 6 månader, så det blir mys med champagne och jordgubbar ikväll! Mums ♥


Mangofeber

image59
Jag har precis kollat igenom Mangos rea på mangoshop.com och av de 1062 plagg som är på rea har jag valt ut 10 favoriter:
♥ Oversized t-shirt med tryck, som klänning, 99 kr
♥ Klänning med volym, 199 kr
♥ Jättefin kofta med blommönster och knäppning, perfekt i höstgarderoben, 199 kr
♥ Tunika med gulddetaljer, tänker instoppat i hög midja, 199 kr
♥ Kjol med hög midja, passar till tunikan, 199 kr
♥ Klänning med mycket färg och mönster, 229 kr
♥ Jacka med knytband i midjan, jättesöt, 335 kr
♥ Rosa clutch med pärlor vid knäppet, 355 kr
♥ Vit jacka, snyggast på någon med former, 369 kr
♥ Brun läderväska, 669 kr

Vårmode 2008


Acne har redan visat ett litet smakprov på vad vi kommer klä oss i sommaren 2008, trots att sommaren 2007 knappt kommit. Den höga midjan stannar tillsammans med de neutrala färgerna som är lite typiskt för Acne. Något nytt är kasslermodet, linda in dig i ett nät så kommer du tydligen vara helchic på beachen! Jag gillar Acne, de har mycket snygga basplagg och för er som bor i Skåne vill jag tipsa om Weekday i Malmö som just nu har 50% rea på jeans från bl.a. Acne! Bilder från elle.se

Doublewrap

image52
Vem vill inte ha CC Skyes kedjearmband runt handleden? Kyssjohanna.se har under den senaste tiden sålt många budgetalternativ men det har inte funnits det snygga doublewrap, förrän nu! Halsbandet finns hittills i två färger och går att linda två varv runt handleden istället för att ha det runt halsen. För bara 245 kr tycker jag att det kan kallas ett riktigt kap! Hade det inte varit för att jag sparar pengar inför Milano hade jag klickat hem det...

Burberry

image51
Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Burberry, det klassiska rutmönstret känns uttjatat vid det här laget. Kollektionen med det jättesöta paraplyet och väskan känns däremot helt rätt! Jag som verkligen behöver en ny väska skulle inte tackat nej till denna! ♥

Heldag på stan


Idag blev det en heldag i Malmö med R. Mina D&G örhängen gick sönder så de fick åka in för lagning! Vi hittade en massa roliga affärer jag aldrig sett förut, bl.a. en ny liten affär som hade underbart söta klänningar, väskor och skor! Jag fick springa ut fort för att inte spendera en massa pengar, men ett set underkläder för halva priset på Femilet fick följa med hem! För er som är nyfikna på affären jag nämnde ligger den mellan Stortorget och Centralen (vid Outside). Tyvärr har jag glömt vad den heter, men det är en självklar favorit! ♥

Eva Longoria


Eva Longoria är enligt mig en utav världens vackraste kvinnor, men skillnaden mellan är 2001 och 2006 är väldigt stor! När tycker ni att hon var vackrast, 2001 eller 2006? Jag skulle säga 2006! ♥
Bilder från instyle.com

Hemmagjort

      
Igår blev det en massa pysslande hemma hos mig...
♥ Armband gjort av ett mörkblått satinband och ett gammalt halsband
♥ Klänningen ur Madonnas kollektion för H&M är äntligen uppsydd, nu sitter den hur bra som helst!
♥ Rachel Leigh-inspirerat armband gjort av ett vinrött satinband och en gammal prinsesskrona i plast

Vad tycks?


Ikväll

image41
Nu tänkte jag sätta på mig en ansiktsmask (H&M för 12,50 kr) och läsa klart min SOLO! Bikinin som följde med satt jättebra på mig, men jag är väldigt tveksam till att den skulle passa alla. Tyvärr fanns det bara svarta när jag köpte den, jag var lite sugen på den hallonröda! ♥

Dagens


Snart ska jag iväg för att ta en kort tur på stan med M, sedan ska jag färga och klippa hans hår. Dagens outfit består av:
♥ Vitt linne, H&M
♥ Min nya tröja från Esprit
♥ Shorts med guldknappar, omsytt garderobsfynd
♥ Pumps, Vagabond
♥ Halsband, Vero Moda

Midsommarfirande



Det blev inget mysigt väder på midsommar som det ska vara, så kameran åkte inte fram speciellt ofta. På själva midsommarafton hade jag en blåblommig klänning från Zara på mig! På vägen hem åkte vi inom en outlet i Mjölby, Store 4 har jag för mig att den hette.. Jag kunde inte låta bli en tröja från Esprit för bara 239 kr som jag hade tänkt dra på mig de lite svalare sommarkvällarna, om sommaren tänker komma över huvud taget!

Roberto Cavalli för H&M

Som de flesta säkert redan vet är det Roberto Cavalli som släpper nästa kollektion på H&M, härligt tycker jag! Den 8 november släpps kollektionen, jag kommer garanterat vara på plats. Han skall tydligen designa underkläder också, lycka för mig eftersom skor och underkläder är det jag helst tar med mig hem till garderoben!

Midsommar

image36
Imorgon åker jag till Stockholm för att fira midsommar med pojkvännen och hans släkt, så nu blir det inget bloggande förrän helgen är över! Då lovar jag att det kommer en stor sammanfattning med outfits och annat! Hoppas att både jag & ni får en trevlig midsommar ♥

Suddenly I See


Jag är garanterat inte den enda som älskar filmen Djävulen bär Prada, och eftersom jag själv undrat vilken låt det är som spelas i början tänkte jag passa på och berätta att det är KT Tunstall - Suddenly I See. Samma låt har även varit med i ytterligare en modebaserad serie, nämligen Ugly Betty! I like

Dagens outfit


Såhär ser min outfit ut idag:
♥ T-shirt, MQ
♥ Hängselkjol, MQ
♥ Halsband, Vero Moda
♥ Bikini, H&M
♥ Örhängen, Dolce&Gabbana
♥ Svarta pumps, Vagabond


Önskeoutfit

image30
Idag skulle jag gärna ta på mig detta:
♥ Väska i plast, Chanel, $950
♥ Halsband Coco is dead, Alex&Chloe, 575 kr  hos kyssjohanna.se
♥ Söt och kort klänning, £40 på asos.com
Vad tycker ni om väskan? Är ca 6800 kr för mycket för en liten väska i plast? Jag tycker att den är otroligt söt!

Vero Moda

image29
Jag har aldrig varit någon beundrare av Vero Moda, jag har inte lyckats hitta något snyggt hos dem på en halv evighet! Men när jag tog en titt på deras hemsida fanns det en massa söta sommarplagg! Gömmer de alla guldkornen så fort jag kommer in i affären eller? På bilden har ni tre söta plagg jag gärna skulle dra på mig i sommar. Vad tycker ni om Vero Moda, hit eller diss? ♥

Nyanser av blått

image27
De här underbara accessoarerna i somriga havs-färger hade jag gärna haft med en enkel, svart klänning i sommar:
♥ Tubtopp, American Apparel, 249 kr på nelly.se
♥ Clutch, 15 euro på asos.com
♥ Pumps med peep-toe, Dolce&Gabbana, 260 euro på asos.com
♥ Halsband, Kenneth Jay Lane, 995 kr hos kyssjohanna.se

Skärmsläckare


Jag tänkte tipsa om D&G skärmsläckare, de är lite roligare att titta på än de vanliga från Windows! Hämta dem här!

Detta skulle jag klickat hem om jag haft pengarna...

image20

Dolce&Gabbana

image19

Här kommer lite utvalda bilder från Dolce&Gabbanas visning i Milano. Bilder från ELLE Catwalk.

För att snabbt sammanfatta vad jag la märke till på bilderna har jag valt fyra punkter:
♥ Vida ärmar
♥ Breda höfter
♥ Stora rosetter
♥ Lack, korsetter, goth


Som vanligt med catwalk-kläder känns de väldigt svåra att bära upp en vardag, men skorna är verkligen helt underbara! Klänningen på den andra bilden ovan skulle jag mer än gärna ha på mig till fest, lite tveksam är jag dock till de stora rosetterna runt halsen!?


Äntligen...

...har jag hittat MQ's snygga, svarta hängselkjol som varit slut överallt! Nu ska jag bara leta igenom min garderob efter en snygg t-shirt att ha till!

Stranddrömmar

image18
Idag är det jättetråkigt väder och jag önskar inget mer än att jag fick fylla väskan med detta och ta mig ner till stranden:
♥ Solglasögon, Ray Ban
♥ Mobiltelefonen, Sony Ericsson Z610i
♥ MP3, Creative Stone (ligger snart i min brevlåda)
♥ Badlakan från Ellos
♥ Parfym, Gucci Envy me
♥ Ramlösa med smak av granatäpple
♥ Läppstiftspenna, Marc Jacobs (vill så gärna ha)
♥ Gullig plånbok med hängsmycke, Gucci
och självklart en snygg bikini...

Rea på H&M


Som ni alla säkert redan vet har H&M rea, och jag märkte att de bl.a. rear ut Madonnas kollektion, som tydligen inte sålt bra över huvud taget! Jag köpte faktiskt klänningen på bilden ovan precis när kollektionen släpptes, men blev väldigt besviken eftersom den var mycket längre än vad den såg ut att vara på bilden! Jag tänkte sy upp den ca 25 cm i helgen och hoppas på att jag kan använda den efter det! Wish me luck


Sony Ericssons nya modeller

image11
Nu har Sony Ericsson visat sina framtida modeller, vad tycker ni om dem ur designperspektiv? Uutseendemässigt känns de väldigt lika tidigare modeller, men jag skulle förstås inte tacka nej till den röda, vikbara modellen. Å andra sidan har jag redan en liten snygging, en blå Z610i.. ♥

image14

Bilder från Aftonbladet.se

Sommaroutfit från asos.com

image10
Här ytterligare en sommaroutfit, men denna skulle jag hellre ha på mig på stranden! Allt finns på asos.com för 86 euro (ca 820 kr).
♥ Tubklänning från French Connection - £35
♥ 3 st silverarmband - £8
♥ Grå väska - £25
♥ Silversandaler (finns även i guld) - £18

Sommaroutfit från ellos.se

image9
Denna sommaroutfiten skulle jag gärna ta på mig inför en dags shopping, allt finns på ellos.se för bara 528,50 kr!

♥ Vit tunika 99 kr
♥ Jeansshorts 149,50 kr
♥ Scarf 71,50 kr
♥ Pumps 149 kr
♥ Armband 59,50 kr


Nellys sommarrea

image8
Detta skulle jag mer än gärna klicka hem från nelly.se's sommarrea! Speciellt den röda klänningen som bara är så snygg (!!), men som tyvärr bara finns kvar i medium och large och själv är jag en xs/s.
♥ Vitt/beige linne från Traffic People för 499 kr
♥ Kort, svart jacka från Soaked in Luxury för 395 kr
♥ Underbar röd klänning från ICHI för 399 kr
♥ Vit bolero från Cream för 299 kr

Rea på nelly.se

För exakt 55 minuter sedan började Nellys sommarrea, passa på att logga in med koden vipshoppa12juni och fynda lite, det tänker jag göra!

Väska i silver

image7
Här kommer bilden på väskan jag köpte igår! Den finns på Bianco (som för övrigt har många väskor i liknande modeller till ett bra pris) för 300 kr. Jag tänker inviga den på studentfesten ikväll tillsammans med en blå/vit klänning, högklackade sandaler och breda silverarmband!

Tips - nails, hair, face

image6
♥ Snyggt nackellack med metalliceffekt, sitter länge utan att flagna! MaxFactor Nailfinity, jag använder samma färg som på bilden, 882 Angel Nails! Ca 80 kr per flaska.
♥ Torr och irriterad hårbotten som flagnar? Testa apotekets bästa produkt någonsin (?), återfuktande hårbottengel som appliceras i hårbotten efter att du duschat. Ger bra effekt utan att håret blir fett! Jag har själv använt den i snart ett år och har sluppit alla problem med hårbotten! Finns på apoteket för ca 80 kr.
♥ Vichy Normaderm för oren hy. Det känns som om jag har testat alla varianter av acne-produkter, och denna serien är den enda som har fungerat! Produkterna är visserligen lite dyra, men det är det värt när det gäller ansiktet! Använd ansiktstvätt, ansiktsvatten och återfuktande kräm morgon och kväll så är du kvitt din acne på en månad! Kostar mellan 150 och 200 kr för var produkt på Apoteket.

Garderobsfynd

image4
Idag gjorde jag dessa garderobsfynd! Silverarmbanden behöver putsas upp lite men efter det kan jag lova att de kommer komma till användning! Idag har det varit riktigt varmt och jag har inte haft någon ork att göra något, men imorgon ska jag leta efter en snygg kuvertväska! Går det bra kommer det förhoppningsvis upp bild på den här imorgon! ♥

Metalchic på beachen

image3
Nu känns det verkligen att strandperioden 2007 närmar sig, och jag har ett antal vänner som fortfarande letar bikini i ren panik! Det är ett faktum att metallic är grymt snyggt mot solbrännan och jag har plockat ihop tre inte alltför dyra alternativ i helt olika modeller:

♥ Baddräkt i silver från H&M Loves Kylie - 198 kr
♥ Halterneck-bikini i svart med silvertråd och detaljer i metall från H&M Loves Kylie - 247 kr för båda delarna (den har jag faktiskt köpt själv och jag är riktigt, riktigt nöjd!)
♥ Bandeau-bikini med boxertrosa i guld från Friis & Company  - 359 kr på Nelly.se

RSS 2.0