Tips: vinn en mobiltelefon

Ta och spana in Käthe's blogg om du är sugen på en ny, snygg Sony Ericsson!

Lika som bär

image131
Jag har länge velat ha det snygga linnet med stenar från Oasis och såg idag att H&M fått in ett liknande. Men jag vet inte riktigt om jag ska beställa det eller inte eftersom det inte alls ser ut att ha lika snygg passform. Min cardigan som jag beställde för ca en vecka sen har fortfarande inte kommit, det brukar ju gå så fort när man beställer från H&M's webshop. Tyvärr så håller den på att packas så jag kan inte lägga till fler beställningar utan måste betala frakt+postförskottsavgift för linnet också.. Fy vad allt blir negativt så fort det regnar! Just nu är jag shoppingsugen som tusan så nåt nytt kommer säkert vara på väg innan helgen är slut! ♥

Someone?

Jag fick lämna tillbaka mina strumpbyxor, trots att man i vanliga fall inte får det och det var ju en himla tur. Nu vill jag gärna ha lite tips på var man kan hitta snygga, grå, tjocka leggings! Så snälla, ser du några kan du väl hojta till? ♥

Man kan göra mycket med en sax


Igår hittade jag en gammal axelväska i storlek för liten. Så jag klippte helt enkelt av axelremmen och gjorde en kuvertväska av den, remmen sydde jag om till ett skärparmband. Lite sent ute med skärparmbandet är jag väl så jag får se om det blir använt..

Misslyckat

Idag traskade jag glatt in på H&M för att köpa mig ett par grå tights, och det gjorde jag också, i storlek S med rädsla för att de skulle vara lite för stora. Dum som jag var kollade jag inte om det fanns fötter på dem vilket det så klart gjorde (jag ville ju ha leggings) och när jag kom hem och provade var de dessutom för små. Total katastrof, och nu är jag jätteorolig för att inte få byta dem. Jag ska försöka gå tillbaka idag men jag har så himla ont i magen så vi får se hur det blir.. De söta trosorna jag köpte passade i af perfekt! ♥

Bootylicious

image128
Ett par snygga stövlar tänker jag investera i denna hösten/vintern, och jag är väldigt sugen på ett par i modell ridstövel. Jag köpte ett par bruna förra året men de är inte tillräckligt tajta över vaderna och fungerar inte över tights. Jag gillar de tre ovanstående modellerna, men tänker nog ändå ta en tur på stan och leta..

Väldigt mycket söndag

Detta är den absolut sista dagen på sommaren. Så enkelt är det, för imorgon går jag tillbaka till skolan. Inte för att det har varit någon sommar, och inte för att man har någon solbränna kvar. Jag tog en tur till IKEA och köpte ny madrass. En tunna till smutstvätten följde också med tillsammans med de snygga galgarna

som jag trodde hade försvunnit ur sortimentet. Så nu är det bara att kasta ut de jag köpte sist igen, någon som behöver 16 galgar kanske?

Övriga fakta är att jag köpt senaste SOLO och att det medföljde ett mycket bra läppglans, och att jag väldigt gärna vill ha ett par grå tights till min koftklänning. Väldigt gärna. Så gärna att jag tänker köpa att par.

Önskeoutfit ikväll

image127

Oversized

image125
Min absoluta höstfavorit är den oversizade långkoftan. Den ska gå att använda både som klänning och till jeans och matchas allra bäst med ett par höga klackar och ett bälte i midjan. Koftorna är varma och sköna, ett riktigt mysplagg som nu dessutom är trendigt. De fyra olika koftorna på bilden finns alla att köpa hos net-a-porter.com.

Utlovade bilder


Det blev två ganska dåliga bilder på koftan, men det är inte lätt när man ska ta bild på sig själv. Armbandet var ett impulsköp eftersom det var kärlek vid första ögonkastet. Koftan är från Emilio (MQ) och kostar 599 kr. Armbandet är från Friis&Company och är också köpt på MQ för 249 kr. ♥

Yes, yes, yes!

Jag har hittat en helt underbar kofta, den är stor som höstens koftor ska vara och lång så att den går att använda till leggings. Varm som tusan är den också. På MQ's herravdelning hittade jag den, egentligen var den min vän M som provade den, men eftersom den inte passade honom så provade jag den mest på skoj och lite lycklig blir man! Ett jättefint armband från Friis&Company fick också följa med hem, efter en god islatte på Espresso House..

Bilder kommer imorgon, nu ska jag bara mysa med pojkvännen!

Fullfjädrat

image121
Fjäderklätt är den höst-trend jag har svårast för. Skillnaden mellan snygg i fjädrar och galen struts är hårfin.. Vad tycker ni? Ser modellen från Jean Paul Gaultier bra ut i sin fjäderhatt eller ser hon ut som en struts på rymmen?

Skruvar och muttrar

image120
I höst är det hett med muttrar och skruvar, här i form av:
♥ Väska från Prada
♥ Pumps med muttrar från Prada
♥ Sandaler med muttrar från Acne
♥ Armband som går att skruva ihop från Acne
Jag tycker lite extra mycket om pumpsen från Prada!

Söndag

Idag blir det en tur till Flickorna på Skäret för att ta den årliga fikan med pappa. Det brukar vara jättemysigt, men jag hoppas på lite solsken.. 

Test: Diorshow Black Out


Jag har under ett par veckor använt Diorshow's Black Out mascara, och kände att det var dags för en liten recension. Jag har tidigare använt den klassiska Diorshow, så jag kommer jämföra de två.

Black Out ska vara svartare än svart. Jag kunde inte tro att det var någon större skillnad på färgen, men där hade jag fel! Mascaran är svartare än alla jag tidigare testat (inklusive den klassiska Diorshow) vilket gör att man inte alls behöver använda lika mycket. Borsten är något mindre än klassikerns, men den är fortfarande något stor och svår att hantera.

Lägger man på ett par lager får man både längd och volym, mina fransar ser ut att vara tre gånger längre än vad de gör utan mascara. Mascaran sitter där den ska resten av dagen, även om den är lite kladdig i början (det gäller att investera i en bra makeupremover för att få bort den). Jag kan väl egentligen inte säga mycket mer än: köp den! Jag vet att jag inte kommer byta på ett väldigt bra tag.. 


Mascaran som jag ger högsta betyg finns att köpa här.

Lyx möter budget

image117
I kväll tänkte jag hitta på något med pojkvännen, kanske blir det en tur till Malmöfestivalen.. Jag skulle mer än gärna ta på mig denna outfit som består av en lyxig tunika som jag matchar med accessoarer i lejongult (helt rätt att klä sig i denna hösten) och svart som alla kostar mindre än 200 kr.
♥ Tunika, La Redoute, 1099 kr
♥ Väska, H&M, 198 kr
♥ Skärp, H&M, 179 kr
♥ Ballerinaskor, H&M, 198 kr

Vilken stil har du?

Jag tänkte tipsa om ett litet roligt test som finns att göra hos La Redoute, det är inget avancerat men lite roligt och de tar dessutom fram lite olika plagg som passar din stil! Mitt resultat blev: Du är TRENDIG! Du gillar att hänga med i de senaste trenderna. Du tycker om att känna dig unik och blandar stilar som du vill, för att skapa din egen stil. Kläder och mode är ett intresse för dig och din garderob är alltid uppdaterad. Minst sagt haha, vad förvånad jag blir.. Vilken stil är du?

Satsa på kuber i höst

image116

Önskeoutfit i regnet

image115
Idag skulle jag vilja ha på mig denna något skumma men samtidigt charmiga outfit:
♥ Cardigan, H&M
♥ Jodhpurs, Balenciaga
♥ Armband, Marc Jacobs
♥ Skor, Asos.com

What time is it?

image114
Den absolut hetaste acessoaren just nu är klockan! Det ska helst vara en stor mansklocka i guld, och dyr får den gärna vara. På bilden ovan ser ni en guldklocka från Rolex, och en billigare variant från Ur&Penn för 1498 kr. De andra två kommer från Tritoni och är i modellerna Pink Fashion och Crystal Orange, mina favoriter. De är dessutom lite billigare, 795 kr får du ge för dem. Jag blev väldigt sugen på klockan från Ur&Penn!

Stockholm fashion week

...pågår just nu i vår kära huvudstad. Jag själv bor i Skåne och har ingen möjlighet att ta mig upp till Stockholm, så lite ledsen är man förstås. Dags att införa Eslöv fashion week? Som tur är börjar studenterna återvända hit till Lund, så nu börjar det bli lite liv igen! Idag ska jag fortsätta min storstädning, och försöka ägna lite tid åt min på sista tiden lite bortglömda blogg. Under tiden ger jag er lite bilder på Whyreds visning i Stockholm att njuta av. Outfiten på bild nr 2 är för övrigt helt i min stil, underbart!
Bilder: ELLE

Sammanfattat: Läppstiftsrött, skinn, kostym, kort jacka, oversizad kuvertväska och hög midja.

IKEA

Ja, igår var jag tvungen att ta en tur till IKEA. Garderoben hade förvandlats till ett kaos eftersom klädhängarna inte räckte till. Men det hela slutade i besvikelse när jag upptäckte att de har tagit mina snygga galgar ut sortimentet. Så jag fick köpa den vanliga, tråkiga trägalge-sorten. När jag ändå var där passade jag på att köpa två lådor till allt skit som ligger löst i min garderob och "skoformare" (ja, såna där som ser till att skon håller formen). Nästa gång jag åker till IKEA ska jag köpa ytterligare en garderob, jag har nämligen ingenstans att lägga alla mina skor. Jag ser redan fram emot att montera den.. Eller kanske inte.

Lite typiskt är det ju att på IKEAs hemsida finns bara de snygga galgarna, och lådorna i en annan färg.

Army of Givenchy

image106
Givenchy har en mängd olika snygga höstjackor i årets kollektion! Många av dem är armé-inspirerade med nitar och hög dubbelknäppning. De med nitar skulle jag gärna lägga beslag på, men ekonomin är ju faktiskt inte helt obesgränsad.. Varför, varför, varför finns det inga lika snygga men billigare alternativ? 

Man lär sig med tiden

image105
..och jag har äntligen lärt mig att höstjacka måste man köpa i tid! Istället för att som vanligt börja leta i sista sekund köpte jag min höstjacka igår, eftersom de små storlekarna alltid tar slut först (och jag har oturen att vara en XS). Jag satsade på en jacka i militärstil från Zara för 799 kr. Jag såg den i Göteborg och kunde helt enkelt inte glömma den, så gissa om jag blev glad när den fanns på Zara i Malmö!

Jag har för övrigt länge letat efter en schysst märkesväska i second hand-butiker, och när jag stod där igår med en Louis Vuitton-väska i handen som kunde bli min för bara 89 kr borde jag väl egentligen inte tvekat en sekund. Men väskor ska man helt enkelt gå in själv, jag vill veta var fläckarna kommer ifrån! Den förra ägaren hade dessutom bestämt sig för att klippa av axelbandet (vem får för sig att göra något sånt?) så jag gick därifrån utan någon väska. Den som inte är lika kräsen som mig får springa väldigt fort till UFF i Malmö och lägga beslag på godbiten.

Ett sött litet halsband har jag också köpt, jag kunde inte låta bli den söta renen och det känns rätt med djur på sina smycken just nu! Rudolf finns att köpa på Glitter och där har de även ett supersött halsband med Bambi, nu när alla vill ha Disney-inspirerade smycken!

All good things comes in three

image104
Av vilka anledningar fyller man badrumshyllan med parfymer? Man använder ändå inte ens hälften av alla parfymer man samlat på sig. Då är det bättre att satsa på tre olika parfymer som tillsammans fungerar vid alla tillfällen. Jag skulle rekommendera dessa tre:
Amor Amor Sunshine, Cacharel som är en fräsch och somrig doft som fungerar bra på dagen
The One, Dolce&Gabbana som känns "lite mer" och fungerar bra på kvällen
She, Emporio Armani som är väldigt basic och passar bra till vardags

Trötthet

Nu är jag hemma från Way out west, och vilken underbar festival! Men eftersom jag satt på en buss hem mellan klockan tre och sex i morse är jag lite trött, så modebloggandet får nog vänta tills imorgon.. Däremot ska jag läsa min Glamour som jag precis köpte!


Två skönheter från Fred Perry - Limited Edition

image103

Nu vill jag ha höst

image102
Jag är lite sugen på en oversizad eller boxformad kofta i höst, och denna från Soft Grey/La Redoute verkade så snygg tills jag såg bilden på kvinnan iklädd den.. Verkligen inte figursmickrande! Jag funderar på att testa en i storlek 38/40 och jag är normalt en 36:a, tror ni att det kommer fungera? Det kanske är bättre att ta en tur på stan ändå, det är så mycket enklare när man kan prova direkt! Om jag nu trots allt får för mig att klicka hem den vill jag matcha den med ett lite mer feminimt linne som också är från Soft Grey.

Jag har precis kommit hem från Stockholms skärgård, det blev lite hastigt bestämt efter att vi sett väderleksrapporten med strålande sol! Imorgon bär det dessutom av till Way out west så det blir ytterligare en paus i bloggandet.. (Suck) Nu måste jag nästan börja packa, jag ska tydligen ta med mig egna lakan till vandrarhemmet som jag sen måste släpa runt på, och tro mig när jag säger att jag och tung packning inte går ihop! ♥

Screw

image101
Kyssjohanna.se har nyligen fått in ett nytt armband från CC Skye. Det kostar 1150 kr och är ett snyggt alternativ för de som känner att höstens nittrend inte riktigt passar dem. Jag hoppas på en snygg budgetvariant, 1150 kr är lite för mycket för mig just nu..


The Indy bag

image99
Den syns i alla modemagasin och texten THE INDY BAG täcker just nu Guccis skyltfönster världen runt. The Indy bag finns i ett antal olika material och färger, och är enligt mig en utav höstens hetaste väskor. Har du råd är detta verkligen något att satsa pengarna på i höst!

Simpsonized

image98
Jag läste hos Kelly om en rolig sida där man kunde göra ett porträtt av sig själv som Simpson. Jag testade med en väldigt gammal bild och jag vet verkligen inte om jag känner mig speciellt smickrad!? Det är väl tur att man inte bor i Springfield då.. Testa själv här!

Nåt gammalt, nåt nytt, nåt lånat och nåt orange

image96
Om någon skulle fråga mig om tre absoluta måsten i höst skulle jag utan tvekan säga fransväskan, något orange och något med nitar/kedjor. Hippie möter punk på catwalken. Jag har själv satsat på en fransväska från Zara, en orange sidensjal och ett par pumps med nitar från Prada (last season but whatever). Starka färger är helt rätt i höst, och jag tror extra mycket på orange (som sägs bli den nya it-färgen, vad tror du?) eftersom det är en höstig och lättmatchad färg. Höstens snyggaste kappa kommer utan tvekan från Givenchy, och Chanel har gjort flera supersnygga väskor med kedjor. Nu är det bara att börja leta efter lika snygga budget-alternativ..

Fredag


Dagens outfit består helt av nya kläder, det mesta inhandlat i shoppingstaden nr 1, Milano:
♥ Stickad top med sidendetaljer, Mango
♥ Cardigan, Zara
♥ Jeans, Replay (höstkollektionen i modell Skinny)
♥ Pumps, Prada
♥ Väska med fransar, Zara
♥ Armband från Bijou Brigitte, örhängen som jag precis fick av M i födelsedagspresent, ring i silver

Hemma

Nu är jag hemma från Italien igen, efter vad som känns som en evighetslång semester! Först var vi i Milano och shoppade non-stop i fem dagar, sedan låg vi på stranden i en vecka och efter det bar det av till Venedig i ytterligare fem dagar. Jag är väldigt trött på att resa runt så nu ska jag bara ta det lugnt resten av sommaren! Så snart som möjligt kommer lite bilder på allt jag köpt och allt jag gjort!

RSS 2.0