Fredag

Idag är dagen som egentligen inte finns, 29 februari. Jag har precis sytt klart tunikan jag fick i uppdrag att sy som rekvisita till en pjäs, och tänkte börja på ett nytt projekt. Kanske en kjol i stil med denna från Miu Miu? Det känns hur kul som helst att ha dragit fram symaskinen igen!

image373

Paris

Just nu flyter modeveckorna ihop till en enda stor gröt i mitt huvud.. Det är redan Parisarnas tur att visa vad de går för, och sedan är det hela slut.. Jag visar tre från tre visningar! Bilder: Style

28-31 JANUARI STOCKHOLM
1-8 FEBRUARI NEW YORK

10-16 FEBRUARI LONDON
18-25 FEBRUARI MILANO
26 FEBRUARI-4 MARS PARIS


image372

Torsdag 13:14

Nu är jag hemma en snabbis och dricker vaniljté, inget kaffe för mig på ett tag då min mage protesterar stort med halsbränna. Jag får så klart panik, men nu har jag köpt på mig en mängd olika téer så att jag klarar mig! Inviger det gula bältet idag, tänkte fixa en bild senare som exempel på hur en accessoar kan göra en hel outfit. Nu skall jag kolla om chokladpuddingen är klar ♥

Gult

image371
Idag landade det en bonuscheck på 150 kr från MQ i min brevlåda. Då kunde jag förstås inte vänta en sekund eftersom jag hade sett detta bältet för ett par dagar sedan. Superfint till blå jeans som är sådär snyggt slitna, och så passade priset perfekt (149 kr)! Det får mig att tro att sommaren är nära..

SATC

image370
Nu har ytterligare en trailer släppts! 21 Juni har filmen premiär i Sverige. Klicka på bilden och njut ♥ (lite tråkigt att de avslöjar så pass mycket, jag vill ju egentligen inte veta)

Så sött!

image369
Om en stund skall jag iväg och träffa en barndomskompis, och när jag letade efter smycken att ha på mig hittade jag denna sötnosen i en låda. En present som aldrig blivit använd, så nu åker den fram! Jag älskar att den röda färgen i stenen bara syns när ljuset ligger på. Dagens outfit blir istället dagens smycke.

These clothes..

image367
Alla de där underbara plaggen som jag och många andra suktade efter när vårens kläder visades i höstas, de finns ju faktiskt att köpa nu. Det är en lite konstig känsla, att plötsligt kunna få tag på de plagg man skrev om och längtade efter för ett tag sedan. Som klänningen och löskragen eller blusen och den underbara kjolen från Miu Miu. Finns nu att köpa bl.a. här.

Oscarsgalan

Oscarsgalan innebär en chans att se fantastisk ut, eller fruktansvärd i vissa fall.. Idag bjuder jag på både snälla och elaka kommentarer! Håll med eller säg emot, det är upp till er! Bilder: Oscar.com

image366

Merinoull

Jag tror att alla hört talas om hur fåren som merinoull kommer ifrån behandlas vid det här laget. Jag ville inte se programmet då tårarna började rinna redan efter ett kort inslag på nyheterna, djurvän som jag är. Därför bojkottar jag merinoull totalt om inte tillverkaren till 100% vet att den inte kommer från Australien.. Jag hoppas att ni är fler som gör likadant (Jag vet att dessa två tjejer gör)! Läsa mer kan man göra här och även här.

Likheter

image365

Ytterligare en klänning från Dolce & Gabbana där likheten är slående. Titta närmare på klänningen här, visst är mönstret likt Marimekkos klassiska blommiga (här på en necessär)? Detta tycker jag dock att D&G kommer undan med, då det inte rör sig om kopiering rakt av. Marc däremot slår jag på fingrarna.


En inte så liten klänning

image364
Klänningen till vänster från Dolce&Gabbana är väldans fin och inte helt olik denna tjejens kreation som bars på ELLE-galan. Mycket tyg, volym, mönster och färg. Mycket helt enkelt, och fantastiskt fin.

Sommar, sommar, sommar

image363
Fem klänningar som symboliserar sommar för mig. Att ligga i gräset och äta jordgubbar, att dansa hela natten lång, att sitta på stranden med sand mellan tårna, att åka ut med båten till en tom klippa i Stockholms skärgård och att grilla med vännerna. En klänning för varje tillfälle, och jag vill förstås ha alla!
Från vänster: Chloé, Matthew Williamson, Milly, Marc by Marc Jacobs, Graham & Spencer

Melodifestivalen

Om jag får bestämma så skickar vi den här killen till finalen istället för någon av de urtråkiga låtarna..

That little something

image362

Det är något speciellt med Milano, och det bevisar The Sartorialist (vem annars skulle vara på plats och fota under modeveckan?). Så fort man går utanför dörren ser man nämligen fantastisk ut, oavsett vad man har på sig (okej då, lite fin måste man ju vara). Det är det som är hela grejen med Milano. Jag har aldrig varit så snygg som jag var på Milanos gator i somras. Nu har jag aldrig varit i New York, men jag kan tänka mig att precis samma fenomen uppstår i den staden.. Am I right?


Lindsay gör Marilyn?

image361




Vad är det nu för dum idé Lindsay Lohan fått för sig? Naken, som Marilyn Monroe? Osmakligt om du frågar mig som alltid älskat Marilyn. Vad tycker ni? Sexigt eller vidrigt? Bilderna finns att se här.








Hårband

image360
Ett sött hårband verkar vara en bra investering inför våren (och så är det förstås lika fint nu). Mycket tack vara Blair Waldorf skulle jag tro! Finns i alla prisklasser, men det finaste kommer förstås från Marc Jacobs. Ha en trevlig fredagskväll ♥

På tal om..

..träningskläder. Linnet från H&M som jag bloggade om tidigare idag sprang jag in och köpte när jag ändå var nere på stan. Just den färgen fanns inte inne, utan det blev ett rosa mot det lila hållet istället! Det är jätteskönt och super att träna i

Uppfriskande för ögonen


image359



Ett litet tips på ögonkräm kanske? Nivea har en jätteskön, svalkande kräm som finns på bl.a. H&M och Lindex för ca 85 kr. En burk räcker i ca ett halvår eftersom man inte behöver använda särskilt mycket. Detta är en utav mina favoritkrämer då den gör under för morgontrötta ögon, minskar påsar och svarta ringar under ögonen och ger en pigg look. Läs mer här.




Träningshysteri

image357
Nu när våren (och sedan sommaren) är på väg råder det träningshysteri överallt. Något som gör det roligare att träna är snygga träningskläder och det behöver inte kosta alltför mycket! Här får ni tre tips på träningsoutfits i olika prisklasser! Skor däremot tycker jag att man ska välja efter vad som är bekvämt och inte efter utseende. Jag brukar träna i ett par gamla sneakers, funkar jättebra så länge det bara är på gymmet!

Outfit 1: Byxor från Ellos och linne från H&M för totalt 248,50 kr.
Outfit 2: 3/4-byxor från Puma/Ellos och topp från Puma/Ellos för totalt 698 kr.
Outfit 3: Set från Juicy Couture för 2148 kr hos Nelly.

DesignSverige

image356
DesignSveriges utbud har genomgått en klar förbättring inför våren, när jag tittade in idag fanns det hur mycket fint som helst. Det verkar som om de har tagit in dubbelt så mycket produkter som de brukar, och jag har valt ut mina favoriter. Kjolen som ser ut som en uppochner-vänd tulpan är ju bara för fin! (Spana in denna klänningen också) Tyvärr var det väldigt utplockat på rean vid det här laget..

Sweeney Todd

Den såg jag precis på bio, inte roligt alls. Min pojkvän lurade med mig, det skulle tydligen vara någon sorts kärlekshistoria med Johnny Depp. Visst, det funkar väl. Egentligen var det bara blod och halshuggningar och inget mysigt alls, det tyckte inte ens min pojkvän. Vart han fick idéen om kärlekshistorian ifrån vet varken jag eller han. Vad ni än gör, se den inte! Godnatt ♥

Gucci F/W 2008

image355

Igår skrev jag om Pradas "idétorka", och nu när jag sitter här med bilderna från Guccis visning ser jag den totala motsatsen. Kollektionen tycks vara inspirerad utav all världens kulturer! Jag kan se influenser från indianer, militärer, ett kallt Ryssland, hippies, Indien och grekiska gudar. En lite skum blandning.. Det fanns i alla fall en hel del som föll mig i smaken, vad tycker ni? Bilder: Style

Prada F/W 2008

Detta är verkligen ingen favoritkollektion. Tråkiga färger och alldeles för stort fokus på genomskinliga plagg i spets. Inget jag känner mig sugen på nu i alla fall, men vem vet jag jag tycker när hösten faller på? Just nu undrar jag bara vad som hänt med kvinnan som designade de levande kläderna i vårkollektionen? Bilder: Style
image354

Den där ansiktsmasken, ja..

Jag köpte ju en ny ansiktsmask idag, och den förtjänar ett eget inlägg. Så mycket som jag och min pojkvän skrattade! Jag såg ut ungefär såhär. Istället för det vanliga kletet var detta en tunn servett man lade på över ansiktet, med hål för ögon, näsa och mun. Det var bara det att den var lite (läs mycket) för stor för mitt lilla ansikte..

Har man ett något större ansikte än mig så kan jag väl rekommendera den, då den kändes härligt uppfriskande. Jag skulle nog föreslå att man använder den ensam dock, eftersom den trillar av när man skrattar (vilket är svårt att låta bli).

P.S. Är det inte slutet av februari nu?


Som plockgodis

image353
Jag vill ha en härlig vårväska i glada färger, som någon av dessa. De påminner mig om färgglatt plockgodis. Zara brukar snappa upp trender fort, så förhoppningsvis får de in lite snygga väskor snart, jag såg inga när jag var inne idag. Däremot hade de en ursöt transparent, blommig blus som jag tänker lägga vantarna på så fort jag kan.

Glitter hade för övrigt en kopia på Fendi-väskan i mindre format, i svart och vitt har jag för mig. Särskilt snygg var den inte, då föredrar jag originalet.

Aargh..

Ungefär så kände jag igår, när det inte fungerade att blogga. Men nu verkar allt vara okej igen! Nu är jag precis hemkommen från Malmö, där jag köpte söta muffinsformar och en ny ansiktsmask jag tänkte prova. Det blev de leopardfärgade formarna, även om jag hade velat köpa alla mönster och färger! Men för 45 kr för ca 20 formar kändes det som om ett paket fick räcka.

Hälsan personifierad?

image349

Det var ett tag (för många veckor) sedan jag kunde träna, pga operationen. Men från och med idag kör jag på för fullt igen! Jag kom precis hem från gymmet och är slut i varenda liten muskel i kroppen. Får se hur länge jag orkar själv, det får kanske bli en sån där personlig tränare ändå.. Nu skall jag klämma i mig världens godaste pasta med sås gjord på krossade tomater, röda linser, morot, lök, majs och en massa kryddor.. Mums ♥

Budget-bustier

image348
Vill man ha en billig bustier så ska man leta hos ellos. Nu väntar sängen, imorgon skall jag
upp tidigt för att gå till gymmet. Hurtigt värre!

Alexander Wang

image347
Jag har fått en ny favoritdesigner - Alexander Wang. Så coola kläder i lite hårdare stil. Hans plagg bryter av snyggt mot vårens blommiga. Därför tipsar jag om hur man snor stilen från hans höstvisning 2008, så har ni gott om tid på er att bunkra upp med snygga plagg inför hösten.

Jacka: Topshop
Linne: H&M (med lite extra skugga syns det bättre)
Mössa: Lindex
Strumpbyxor: Falkes är underbara
Halsband: Fint ankare från Asos
Boots: Asos igen, med dragkedja

Vår i luften

image346

Prada har förutom en snygg lookbook dessutom gjort vårens finaste armband, med lackade blommor.


A piece of art..

image345
            Jag vill också vara ett konstverk i Pradas lookbook för våren 2008.

Every place is a catwalk

image344
En helgs fester betyder en helgs outfits. Nu syns vårens trender på var och varannan kropp. Här är tre snyggingar som jag hittat hos Style. Den första klänningen har en fantastisk siluette, en riktig drömklänning som påminner lite om en bustier! Linday har hakat på konst-modet men bär inte riktigt upp klänningen. Rose däremot är jättesöt i sin sagoklänning som påminner mig om Alice i underlandet. Ytterligare en trend att satsa på i vår, eller? Vad tycker ni?


ELLE-galan

Om fem minuter börjar den på kanal 5, ingen som missar hoppas jag!

Sail away

image342
Så fin top från Asos. Seglarstilen funkar alltid till våren/sommaren och den här topen skulle passa som handen i handsken i min garderob. Underbar till jeansshorts och smycken i guld! ♥

Luella Höst 2008

image341
På alla hjärtans dag hade Luella sin visning i London, en visning som jag gillar starkt. Min favorit var den randiga klänningen som skiljer sig från alla andra randiga klänningar i höst eftersom den är tillverkad i sidenband. Det verkar som om de grå strumpbyxorna är trendiga även denna hösten, och självklart visade Luella också upp puffiga kjolar precis som alla andra. En hel del blått syntes också, en trend som håller i sig hela 2008.

På smink- och hårfronten var det våfflat hår och häxsminkning som gällde. Tänk halloween så blir det rätt.

Bilder: Style

Haircut

Snart är det dags för utgång, men just nu sitter jag och funderar på frisyrer. Det är dags att färga om håret nu, det var ett halvår sen sist så det har verkligen fått återhämta sig! När man ändå färgar får man ju klippa sig också, och jag tänker behålla luggen ett tag till. Här är två tjejer med grymma frisyrer i den stil jag hade tänkt mig:
image340
Kate Moss och Sophie Rosensvärd (som dessutom har en fantastisk blogg).

Min frisyr just nu? Ja, den ser ni till höger.

Inget mode men mycket mig

Skönt med helg! Tänkte slänga iväg en snabbrapport om hur tillvaron ser ut innan jag sätter igång med att städa upp lite här. Igår blev det så klart bio med min pojkvän/sambo, vi såg National Treasure som rekommenderas varmt. Biografen var överfull av par i alla storlekar och åldrar, jättesött.

Nu åker alla iväg till diverse skidorter, alla utom jag känns det som. Någon mer som stannar hemma i år?

See you later! ♥


Louis Vuitton

Nu har Louis Vuitton gjort sin första reklamfilm, och jag gillar den betydligt bättre än Pradas båda som kom ganska nyligen. De var lite för långa och djupa för mig, reklam skall vara enkelt men ändå betydelsefullt. LV lyckas få till en poäng på en och en halv minut, bra jobbat!


Valentines day

Imorgon är det Alla ♥:ans dag, vilket jag hoppas att ingen missat. Oavsett om man är singel eller har någon att dela dagen med tycker jag att man skall unna sig något riktigt härligt! Underkläder är något för både dig själv och ev. partner, och det behöver inte vara särskilt dyrt. Det röda setet nedan kommer från H&M och kostar ca 160 kr och det svarta finns på Lindex för ca 270 kr.
image338
Vill man bara skämma bort sig själv för dagen tycker jag att man satsar på något i denna stilen:
image339
Lovecake från Espresso House, Japanese Cherry Blossom shower gel och body butter från Body Shop och en bukett rosa rosor till din absoluta favorit (dig själv förstås!) ♥

What I don't have..

image337
Idag har jag varit minst sagt upptagen med allt möjligt, så det blir ett snabbt inlägg så här på väg att lägga mig. Jag har insett vad jag saknar i min skogarderob: platåpumps och som vanligt har Net-a-porter många snygga!

Från vänster: Sergio Rossi, Miu Miu, Christian Louboutin, Miu Miu (snyggt med blommor utskuret i trä!), Christian Louboutin 

Hippiestyle

image336
Idag är jag för första gången sugen på lätt utställda jeans, annars är det en trend jag undviker så länge jag kan. Jag som är väldigt nätt ser lite borttappad ut i stora byxor, och därför trivs jag bäst i stuprör. Om det skall vara så får de sitta perfekt, och vara snyggt matchade till en härligt hippie style-outfit som denna. (Mycket net-a-porter idag!)

Tröja: från Marc by Marc Jacobs med söta rosetter på ryggen
Jeans: Lagom utsvängda om du frågar mig, True Religion
Örhängen: Asos.com
Skor: Miu Miu i härlig korall
Väska: Patchwork från Marc Jacobs

En liten dröm

image335
Spana in klänningen från Topshop, så fin! En sån måste jag ju bara ha, får ta en titt och se om den finns i butik i veckan. Fungerar utmärkt med skor från Christian Louboutin och clutch från Marni.

Idag är det Trigonometriska satser (d.v.s. matte) som gäller för min del, iförd jeans och linne. Jag känner inget större behov av att lägga upp en "dagens outfit" så ni slipper. Tjing!

Is this it?

image334
Denna jackan ser ju nästan, nästan ut som min drömjacka. Från 3.1 Phillip Lim kommer den. Även om den inte är helt olik så känns det inte helt rätt, jag letar vidare...

Ha nu en trevlig helg alla! Jag passar på att vila upp mig ikväll, det blev inte så mycket vila igår..

Sova sött

image333
Jag har aldrig förstått det där med svenska sovvanor.. Sängar med bredden 90 cm, lika små täcken och kuddar man knappt får plats med huvudet på. Då föredrar jag utländsk standard! Här är mina favoritlakan i bomull, köpta i Italien. Fyra stora kuddar från Debenhams (London?), och täcke anpassat för dubbelsäng ovanpå en säng på 120 cm. Det passar mig bättre, även om det inte är så stort sen pojkvännen flyttade in. Dessutom har jag spanat in en ursnygg sängstomme på IKEA, min gamla gick ju sönder..

New York

image332
Jag vill också traska runt på New Yorks gator iförd fantastiska outfits såhär under modeveckan. Det är så klart Scott Schuman, mer känd som The Sartorialist som tagit de underbara bilderna för Style.

Nämen..

Hallå ja! Varför har ingen presenterat mig för dessa snyggingarna? En sån vill jag ha mitt vatten i! Vart får jag tag på en sån? 750 ml kostar $13.95, vilket är ca 90 kr, men de fraktas bara inom USA, och så gäller det förstås inte den snyggaste av flaskorna.. Hmm.

Ett klick på bilden och du kan läsa mer.

image331

Prada the movie

image330
En något intressant animerad film av Prada: Trembled blossoms. Regisserad av James Lima, producerad av Hi! Production och Max Brun. Prada i sagornas värld, klicka på bilden så får du får du se vad jag pratar om.

Shoppingrapport

image329
Det blev så klart lite shopping i Malmö, hittade detta söta armband på H&M (Divided). En vintage Gucci-väska fyndade jag dessutom för bara 250 kr! Ursnygg i rödbrunt läder med de klassiska rödgröna ränderna. Mums.

Godmorgon världen!

image328
Jag längtar till sommaren! Därför peppar jag mig själv med bilder från Italien. När alla andra sliter på jobbet idag är jag ledig och åker till Malmö för en shoppingtur! Det ni.. Solen sken några sekunder så jag har bestämt mig för att förneka vintern, idag blir det höstjackan och en tunn scarf istället för goosen och tjock halsduk! Jag vet, jag kommer att frysa men vad gör det?

Och förresten, synsam håller vad de lovar om nöjda kunder.. När min lins gick sönder igår och leveransen av de nya var sen letade de snällt fram ett par endagslinser åt mig med nästan rätt styrka. Nu har de nya linserna dessutom kommit, så det blir att hämta ut dem på omvägen till tåget..

Can't live without..

image327
Precis tagit slut på miniförpackningen med Kérastases Masquintenste, och den har redan blivit en favorit! Man får ju lätt favoriter som är svåra att släppa när det gäller hårprodukter så jag tänkte visa upp mina:

Apotekets återfuktande hårbottengel, räddar torr hårbotten på vintern!
♥ Kérastases Masquintense hårinpackning
♥ Afrokam för att reda ut håret efter tvätt, samt stor gummiborste till torrt hår
♥ Schwarzkopf got2be 2sexy mousse, underbar volym som håller länge
Schwarzkopf Bonacure Repair Rescue Sealed Ends, leave in som används efter tvätt innan håret reds ut med kam
♥ John Frieda Collection, moisturising schampoo "Sheer Blonde", läs tidigare recension här!

...och är inte detta bara världens bästa låt?
 

Rosetten - lika trendig som söt

image326

Snyggaste fötterna

image325
Trendigast på foten i vår är allt med öppen tå, helst ankelboots. Jag föll för de två rosa direkt, medan jag tycker att de från Balenciaga är riktigt fula..
 Från vänster: Givenchy, Gucci, Balenciaga by Nicolas Ghesquière & Diego Dolcini

NY Fashion week: Betsey Johnson

image324
Betsey Johnson visade som vanligt upp underbara, färgglada kreationer. Bilder: Style

Dresscode: Gossip Girl

image323
Idag är det åter igen dags för Gossip Girl på femman! Missa för guds skull inte. Vill man klä sig som en riktigt "GG" är det classy som gäller. Dyrt & stilrent. Som detta!

Klänning: Diane von Furstenberg
Strumpbyxor: Falke
Väska: Gucci S/S 08
Skor: Gucci S/S 08 (samma modell som de rosa jag föll för)
Armband: 18k guld med diamanter, även detta från Gucci

Peace-armband

image322
Jag älskar peace-armbandet som det varit lite snack om på sista tiden. Dodgeared var ju först men deras armband kostar ca 250 kr vilket är ganska dyrt, Cocoo har en billigare variant. Vilken föredrar du?

Små söta päron

image321
De här söta små örhängena hittade jag på Viva la Diva för bara 59 kr. Kunde helt enkelt inte stå emot! Förresten, är det någon mer än jag som känner våren i luften, eller är det bara inbillning?

New York Fashion week

Nu avlöser modeveckorna varandra.. Stockholms är slut, och idag visar jag lite bilder från New York.

28-31 JANUARI STOCKHOLM
1-8 FEBRUARI NEW YORK
10-16 FEBRUARI LONDON
18-25 FEBRUARI MILANO
26 FEBRUARI-4 MARS PARIS

image318
Bilder: Style

ELLE-galan

image317
Igår inträffade som vi alla vet ELLE-galan, och jag har samlat ihop åtta mingelbilder på människor som fått in en fullträff när det gäller klädval, samt på ett gäng "modekändisar". Enjoy!
 
Nyfiken på vem som vann vilket pris? Här kommer en kort sammanfattning hämtad från ELLE:

Årets hår- & makeupartist: Mike Lundgren
Årets Modefotograf: Andreas Sjödin
Årets Modell: Elsa Sylvan
Årets H&M-stipendiat hållbarhet: Bergmans
Årets Modestylist: Mattias Karlsson
Årets Celebritetsstylist: Jonas Hallberg
Årets Bäst fest- scenklädda: Sahara Hotnights
Årets Internationella designer: Dries van Noten
Årets H&M-stipendiat nykomling: Jojo & Malou
Årets Bäst klädda kvinna: Marina Schiptjenko
Årets Blickfång: Sandra Backlund
Årets Bäst klädda man: Jonas Åkerlund
Årets Hederspris: Anna Holtblad
Årets Designer: Jonny Johansson

ETT STORT GRATTIS TILL ALLA! Välförtjänt.


Fredag

Idag är en stor del av Sveriges modeelit på ELLE-galan och roar sig.. Själv har jag genomgått en mindre operation och spenderar helgen hemma. Därför är det lite dåligt med ork när det gäller uppdateringen, man känner sig inte alltför fabulous med ett stoooort plåster i ansiktet.. Vi ses när jag slutat tycka synd om mig själv och när min pojkvän tröttnat på att "passa upp" ♥

RSS 2.0