Äntligen!

image439
Idag kom det blå linnet från H&M som jag beställde i Januari om jag inte minns helt fel. Kjolen fick jag inte ens för den var slutsåld sedan länge, men de ville så klart ha betalt ändå..? Sämsta servicen någonsin från H&M som brukar vara bra på det där.. Fint var det i alla fall, och jag behåller det trots att jag är lite tveksam till den speciella blå färgen. Sitter väldigt ledigt och skönt och kan passa bra till grå jeans eller shorts!

Somriga armband

image438
En liten fågel viskade i mitt öra att Cocoo fått en en massa snygga armband inför våren. För vad är snyggare till sommarklänningen än flera färgglada armband? Rosettarmbanden kostar 75 kr/st och budskapsarmbanden som är snyggast flera tillsammans kostar 85 kr/st. Påminner mig om glass med sina färger, mums.

Beautiful colours

image437
Ååh, helt underbara är de nya varianterna av Raybans klassiker Wayfarer. Snacka om bedårande färger! 1400 kr kostar de och snart finns de nog att hitta här i Sverige också. Jag är näst intill säker på att jag tänker köpa mig ett par, frågan är bara vilken färg jag vill ha? Turkost är ju fint, men känns väldigt "måste ha just nu", medans ett par rosa eller rödlila-aktiga kan hålla ett par säsonger till! Vilken färg önskar ni er?
 
Bilder från Elle.se

Varför inte?

image436
Jag funderar på att köpa en jätteväska (kanske från Louis Vuitton?) att gömma mig i, så att jag kan följa med pojkvännen.. Och om inte det skulle funka, så har jag ju alltid fått en ursnygg resväska att dra runt på flygplatsen!

Usch..

image435
Nu är det bestämt, min pojkvän sedan en halv evighet tillbaka skall flytta utomlands, i minst fem månader. Om ca två veckor sticker han, så ni kanske förstår om det blir lite dålig uppdatering här den närmsta tiden.. Vi får ju passa på och tillbringa så mycket tid tillsammans som möjligt!

Blake Lively

image434
Blake Lively från Gossip Girl verkar vara en sån som passar i allt, och så har hon så klart stenkoll på mode.. Kolla bara in outfiten på bilden till vänster. Hur snygg får man bli? Den där kavajen vill jag ha, perfekt preppy och fantastiskt fin.

On my way

Om en liten, liten stund bär det iväg till gymmet. Jag skall bara byta ut Filippa K-tishan mot något träningsvänligare först trots att jag inte vill, detta är en t-shirt man inte tar av sig i första taget! Så skön är den, och så passar den till allt. Jag skulle kunna ha den varje dag.

Vilken kjolmodell?

image433
Nu är det dags att sätta igång nästa syprojekt, och jag hade siktat in mig på Miu Mius hallonröda kjol som modell. Sen upptäckte jag att det fanns två olika, och nu vet jag inte vilken jag skall gå efter. Den svarta kjolen jag sydde för ett tag sedan var lik den vänstra på bilden, men något puffigare. Vad tror ni? Blir det bäst med någon typ av mellanting? Den puffiga känns ju lite väl fin för att användas till vardags..

Finfina skor

image431
Jag är riktigt sugen på något flerfärgat till fötterna nu inför våren. Och vad passar då bättre än lite smutsiga pasteller tillsammans med en bred klack? Addera lite lack så får du Miu Mius eller Forever2's skönheter. De ligger i helt olika prisklasser, så vilka föredrar du denna gången? Lyx eller budget?

Kate + Topshop

image430
Jag gillar Kate Moss, trots allt som hänt de senaste åren. Hennes nya kollektion för Topshop innehåller ett gäng godbitar, annars är den rätt tråkig. Den blommiga boleron skulle vara hur fin som helst utan paljetterna, nu känns den lite mycket.. De andra tre plaggen är härligt somriga och riktigt snygga. ♥

Kent

image429

Detta gjorde jag igår: stod och trängdes med en massa påskfulla magar på en Kent-konsert. De var bra, som vanligt. Hade jag haft en bättre kamera med mig och inte bara mobilen hade ni fått en bild på Jocke Bergs ursnygga jacka också. Ni får helt enkelt tänka er en röd jacka i arméstil med gulddetaljer.

I've been busy

image428

Påskafton

Det blev en ganska trevlig långfredag igår, med en spontan partynight. Idag är det påskmiddag hemma hos le boyfriends föräldrar som gäller. Hmm, vad ska jag ha på mig? Något gult? Njae..


Black mask

image427
Långfredagen brukar inte vara särskilt spännande, och det var den inte i år heller. Så jag passade på att sy en svart mask. Bra att ha i mitt sovrum med stora fönster. Mask i svart satin med blått blingbling som är ditsytt för hand. Pilligt. Sitter fast på huvudet med ett resårband. Inte särskilt avancerat.

Something to wear

image426
Den där randiga tröjan från H&M har jag suktat efter ett bra tag. Hade det funnits pengar i plånboken hade jag slagit till, men det gör det inte för tillfället. Attans..

Topp: H&M
Halsband: Ett ankare från Asos
Jeans: Earnest Sewn
Skor: Rött med små dödskallar på rosetten, Alexander McQueen
Väska: Miu Miu

Lagerfeld

image425
Sitter och slöläser lite på Elle och hittar detta "champagne-kit" signerat Karl Lagerfeld. 900 000 kr kostar det, som hittat, verkligen.. Sälj huset och köp champagne istället, girls!

Glad påsk!

image424
Har ni fått något påskägg ännu? Jag har hunnit få ett riktigt välfyllt, så nu blir det att vara onyttig hela helgen. Det är roligt att få något annat än godis i ägget ibland, och vad skulle passa bättre än dessa armbanden från Cocoo? 165 kr/st kostar de.

Fullt upp..

Idag har jag fullt upp hela dagen, men uppdatering kommer förhoppningsvis ikväll!

Ett paket på posten


Oj, vad jag älskar att få hem avier för ett paket som väntar på posten. Speciellt om man själv inte har beställt nåt. Det hände mig idag, och jag sprang så klart ner direkt och hämtade ut det. Det var söta farmor och farfar som var skydliga till en jättesöt, blommig top som satt som ett smäck. Då blir man glad. Tyvärr tar min mobil urusla bilder..




Chic TV

image420

Det är mycket chica tv-serier och filmer på gång nu, de flesta baserade på böcker. Här kommer en miniguide så att du hittar rätt i djungeln:

En shopaholics bekännelser blir film efter boken av Sophie Kinsella. 2009 har den premiär och efter att ha sett ett par bilder är jag lite besviken. Så hade jag inte tänkt mig att Rebecka såg ut över huvud taget. Hon skulle ju ha lite halvtaskig stil, inte vara en ny, sämre Carrie Bradshaw!

Sex and the City blir film. Det finns inte mycket att säga om saken, jag tror att det blir bättre än bra.

Lipstick Jungle visas redan på amerikansk tv, om serien kommer till Sverige vet jag faktiskt inte. Jag själv tyckte att de första avsnitten var lite sega och har slutat titta..

Cashmere Mafia har snart premiär på svensk tv, jag hoppas verkligen att det blir bra!

Raspberry red

image419

En hallonröd, puffig kjol känns nästan som ett måste i vår. Jag har planer på att sy en egen eftersom det faktiskt är både lätt och roligt! Är man lat kan man köpa sig en istället, billig eller dyr. Vilken gillar du bäst, lyx eller budget?

Onsdag

Jag kom precis hem efter att ha varit på en "äventyrsdag" där vi körde fyrhjuling och gungade 10-15 meter upp i luften. Läbbigt (och lerigt) värre! Nu är jag helt slut..

Påskklänning

image418
Lagom till påsk hade de hängt upp denna gula klänningen i fönstret till en klänningsaffär jag gick förbi idag. Den gula färgen tillsammans med puffet förvandar vem som helst till en mjuk liten påskkyckling. Sött eller fult? Skall jag vara ärlig smälter mitt hjärta faktiskt lite..

Pop pop

image417
Hur sött är det inte med en pytteliten tuggummiautomat runt halsen?
Kommer från Åsahjärtaniklas och finns att hitta bl.a. här.

Tisdag morgon

image416

Påskgodis

image415
I år vill jag ha ett jättestort påskägg, innehållandes en gul kjol. Då kan man vara en söt påskkyckling hela helgen. Finns i lite olika prisklasser, min favorit är den puffiga från Forever21. Vilken föredrar du?

Natural nails

image414

Nu när det äntligen börjar bli varmare ute (okej, idag är ett undantag) kan man förhoppningsvis få tillbaka de långa, fina naglarna som inte spricker så fort man rör vid dem. I vår känns de välskötta, runda naglarna rätt som kontrast till den andra trenden - pastellfärgerna. Just nu kör jag på den välskötta looken som tyvärr syns lite dåligt på bilden med hjälp av Scratch nails "I'm blushing" och Wetnwilds "Top coat" som båda gömde sig i goodiebagen.

Replay S/S 08

image413

Cred till Replay för att de har lyckats fånga en otrolig sommarkänsla i sin katalog. De träffar verkligen mitt i prick, och ett extra plus får de för de grymt snygga pojkvänsjeansen på bilden till höger.

Godmorgon världen!

Eller godmorgon kanske jag inte ska säga? Jag har ju faktiskt varit vaken ett bra tag. Det snöar som tusan ute, och jag som ska traska iväg till gymmet så fort jag hällt i mig en latte eller två.. Mindre roligt! Wish me luck.

Det klassiska fodralet

image412

Min nya favorit i garderoben är utan tvekan fodralet från American Apparel som låg i min goodiebag efter mingelkvällen. Fungerar både på dagen och som festklänning på kvällen, t.ex. så här.

Dag: Ballerinas från Marni, strumpbyxor från Falke, kavaj från Marc by Marc Jacobs och väska från Chloé
Kväll: Slingbacks från Miu Miu, clutch från Bottega Veneta och halsband från Kenneth Jay Lane

Romantiska rosor

image411
Att blommigt är rätt i vår vet ni väl vid det här laget, och en utav mina favoritblommor är utan tvekan rosen! Det finns mycket fina rosprylar att hitta i butik nu. Som örngottet från Ellos, halsbandet från Åsahjärtaniklas, parfymen "Rose" från Paul Smith, klänning från Bea Szenfeld, armband från cocoo.se och serien "Cassis Rose" från Body Shop.

Lookalike

image410

Alexander Bard - Sveriges nya modekung? Hmm, han ser inte riktigt lika bekväm ut som modellerna gjorde på Viktor & Rolfs vårvisning.. (nej, men skämt åsido, visst är det likt?)

Skodesign

image409
Jag såg precis att Ecco anordnar en tävling som går ut på att designa skor. Typiskt att jag inte har någon bra idé på lager, men för den som har det kan man spana in tävlingen här.

Fin som tusan

image408
Idag blev det en shoppingrunda och inne på Topshop såg jag den snygga militär-liknande kavajen, som var ännu snyggare i verkligheten än på bild! 999 kr kostade den. Hade varit så fin till en enkel t-shirt från Filippa K (som jag faktiskt köpte idag), bootcutjeans från True Religion och solgula armand+skor från Topshop. Kanske värd att lägga en tusenlapp på? En vårjacka måste jag ju ändå ha.

Sunglasses

image407

De har utan tvekan världens snyggaste solglasögon. Jag vill också ha ett par Wayfarers och ett par klotrunda brillor. Skulle passa fint till våren. Dags att leta budgetalternativ? Japp. Bilder härifrån.

Helkväll

Jag har fikat och spelat The Urban jungle med M hela kvällen, det tog din lilla tid eftersom jag bara kunde svaren på modefrågorna och han filmfrågorna. Nu är jag helt slut så godnatt på er!

Mode hjärta konst

image406

Ingen tvekan om saken, i vår är det konstinspirerat mode som gäller. Som på dessa fyra klänningarna från YSL, Marni och Diane von Furstenberg. Alla finns att köpa här. Eller så gör man själv, med hjälp utav tygfärg.

Ledighet

image405

Den kommande veckan har vi flitigt (?) studerande gymnasieelever påsklov, snacka om lyx! Nästa ledighet är ju faktiskt sommarlovet och då kan man njuta av en dag på båten eller stranden iförd nåt sånt här. Jag längtar!

Klänning: Philosophy Di Alberta Ferretti (vilket namn!)
Väska: Marc Jacobs (innehållandes ett gäng glassiga modemagasin)
Skor: Söckersöta ballerinor från Miu Miu
Brillz: RayBan Wayfarer (med mörka glas, förstås)

Köpa hit och köpa dit?

Såg precis debatten i programmet Debatt om modebloggande och konsumtion (se den här). Jag tycker att det är intressant hur de fullkomligt idiotförklarar oss unga tjejer, påstår att vi inte har någon egen vilja utan tvingas att köpa allt det där vi läser om i bloggarna. För ärligt talat, vi vet bättre än så! Shopping handlar inte bara om att spendera pengar på den hetaste prylen, utan snarare om att sätta sig ner och ta en fika, umgås med vänner och att spana in folk.

Kläder är något man lever sitt liv i och är för många värt att lägga ett par extra kronor på. Precis som andra äter god (och dyr) mat eller spelar golf. Mode skapar dessutom inte fyrkantiga tjejer utan någon egen vilja, snarare tvärt om då det handlar mycket om kreativitet och skapande. Förresten, har någon utav er någonsin träffat en riktigt modeintresserad tjej utan vilja och personlighet? Det har då inte jag..

Inte helt fel

image404
Just nu känns det inte som om jag har alltför mycket att klaga på, när jag sitter här i min morgonrock från Friis&Co och funderar på vart jag skall göra av alla prylar jag fått. Spanar lite på Elle.com som bjuder på fina bilder på Natalie Portman, klicka på bilden och ta en titt! Snacka om skönt avslappnad stil, kan man få kläderna av någon god fé innan imorgon, tack?

Bloggmingel (part two)

image403

Jag har en rent extrem träningverk men kniper käft så gott det går. För när man har träningsvärk efter att ha burit på för mycket presenter har man inte så mycket att klaga på. Här är en något otydlig bild på allt som rymdes i diverse påsar och en på urgulliga Ebba förstås! Den enda prylen jag aldrig kommer att använda är nog den rosa, fluffiga sjalen. Annars är jag vandrande reklampelare den närmsta tiden, vilket förstås är trevligt för min egen plånbok!

Today I'd prefer..

image402
En ovanligt grå och tråkig torsdag tycker jag. En outfit som denna kanske skulle pigga upp? Jag hade tänkt ha på mig den snygga tunikan från Rules by Mary som låg i goodiebagen igår, men den var så klart för stor. Och på tal om det, bilderna kommer snaaaart.

Topp: Chloé
Kjol: Miu Miu sätter lite färg på den grå vardagen
Örhängen: Bamboo funkar ett tag till, från Cocoo.se
Väska: Chloé får vara med två gånger idag
Heels: Mördarklackar från Jimmy Choo

Bloggmingel

Det var hur trevligt som helst igår, om än lite trångt. En del kände jag förstås igen men det var desto fler jag aldrig hört talas om (skäms lite). Det var folk överallt och det blev mest lite snabba hälsanden här och där, men alla verkade väldigt trevliga och goa!

Ett par bilder ligger på kameran och väntar, och så fort jag varit iväg och fått min andra spruta mot livmoderhalscancer lägger jag upp dem. Förresten, det var välfyllda goodiebags

Update med bild från VR:



Haha, vilken bild! Jag ser ju ut som världens bodybuilder, och mina fina kornblå pumps fick han inte ens med. Nåja, den bjuder jag på när den ändå ligger ute på VRs hemsida.


Going away

image398

Imorgon

12.28 sätter jag mig på tåget för att gå på Veckorevyns bloggmingel. Jag tar inte med mig datorn eftersom kuvertväskan är för liten (nej, inte därför). Därför blir det tomt här imorgon, men kameran följer med så på Torsdag kan ni räkna med uppdatering! Då får ni dessutom se min nya frisyr och kjolen jag sydde. Det blir superkul att träffa alla duktiga bloggare imorgon, och ni som inte kommer får se till att ha lika roligt ändå

Sminktrender i vår

image396
På alla vårens visningar dominerade den diskreta sminkningen. Den där looken som tar en evighet att få till bara för att du skall se osminkad ut. Bärs antingen med ett neutralt läppglans eller färg på läpparna. Vill du hitta de rätta produkterna tycker jag att du skall gå till Make up Store, de har ett fantastiskt utbud och du fixar looken med dessa produkter: (Viktigt att rougen endast används till att forma vid kindbenen)

image397

Klippt och klart

Nu har håret fått en rejäl uppfräschning med färgning och klippning. Jag gick på en mer modern frisyr denna gången och en bild kommer inom de närmsta dagarna. Nu tycker jag att ni ska spana in detta och sätta på tv:n, det är ju Gossip Girl nu.

Stressig måndag..

Idag har jag utan att egentligen ha gjort något speciellt haft fullt upp hela dagen.. Har letat överallt efter en helt vanlig vit bastop, men det verkar inte finnas några sådana i den här världen längre. Nu skall jag fortsätta planera lite inför onsdagen, det är kläder som skall väljas och biljetter som skall fixas. Imorgon blir det klippning, sen lovar jag bättre uppdatering. ♥

Kavajen

image395

Jag fortsätter på samma tema som tidigare idag. Inspiration för hur vårens nyckelplagg kavajen kan bäras upp. Jag älskar den stora, ärmlösa varianten. Fram med pappas kavaj och saxen, tjejer! Bilderna är så klart hämtade från favoriten Style. Nu är förresten tyget inhandlat, det blir jag och symaskinen ikväll.

Trenchcoat i Paris

image394

Sugen på trenchen i vår, men vet du inte riktigt hur du skall bära upp den? The Sartorialist har fångat tre exempel på Paris gator. Se, lär och njut.

Sunday

Nu skall jag iväg och köpa tyg till mitt lilla projekt. Detta kan eventuellt bli en del utav min outfit på bloggmingelkvällen på Onsdag.. Om jag hinner sy den tills dess d.v.s.

Vårjackor

image392


Snart är det dags att rota fram vårjackan ur garderoben eller att köpa en helt ny. Det finns fyra trender som jag tycker passar perfekt i vår. Skinnjackan funkar också men jag är väldigt trött på den..

Trenchcoaten: Till avslappnade kläder blir den hur snygg som helst, speciellt över klänning eller kjol. En trend som alltid återkommer, så köp en tidlös trench i de klassiska färgerna beige, grått eller svart.
Kavajen: Lång och manlig eller kort och feminim. Fungerar även i höst så den är värd att satsa på.
Jeansjackan: Kort i ljus tvätt och gärna lite sliten. Second hand funkar utmärkt.
Preppystilen: En kort och lite Gossip Girl-inspirerad jacka känns nytt och fräscht på modefronten. Gärna i marinblått med guldknappar, i kavajform eller inte. Bärs till en i övrigt avslappnad outfit. Som denna från Ralph Lauren.

Bilder: Mary-Kate and Ashley Style, Sthlm Streetstyle, Style.com


Sex and the City

image391

Klicka på bilden om ni, precis som jag, inte kan få nog av Sex and the City.

Lite ont om tid

image390
Tiden räcker inte riktigt till ikväll. Jag skall iväg om en stund och det får bli det första bästa i garderoben. Något fint att ta på sig hade varit detta:

Klänning från Marc Jacobs, fulsnygga skor från Jil Sander och clutch från Alexander McQueen.

Ännu mer nyheter

Härjedalen får till slut ersättning från Marc Jacobs, jag är väldigt nyfiken på hur mycket men det vill man inte säga. På Marc Jacobs påstår man att det handlar om ett misstag, de har alltså inte kopierat den med flit. Det låter som ett gigantiskt misstag, eller världens lögn.. Läs allt här.

Och så lite nyheter på den personliga fronten. Jag knep en plats på Veckorevyns bloggmingel på onsdag, inte helt fel med en minisemester till Stockholm som involverar mode. Och så ville skomakaren ha 1000 kr för att byta den trasiga dragkedjan på min stövel. Det ville inte jag betala när jag köpt stövlarna för 900 kr.. Men ett par skor för omklackning fick han ta hand om.

Äntligen!

image389
Gissa vad? Topshop har äntligen förstått att de borde shippa till Sverige. Nu kan vi alltså få njuta av alla deras plagg och inte bara det lilla som finns i butik. Det var verkligen på tiden..

H&M köper Cheap Monday

image388
H&M köper nu upp Weekday och Monki, och därmed även Cheap Monday. 564 miljoner får de punga ut. Vad tror ni, bra eller dåligt för Cheap Monday? Jag hoppas att H&M inte tar över designen, jag gillar Cheap Mondays stil som den är nu. Läs mer här.

Bloggmingel

image387

Igår landade inbjudan till Veckorevyns bloggmingel om en vecka i min inkorg. Det hade ju verkligen varit roligt att gå, men krångligt att ta sig till Stockholm för en kväll.. Jag får väl titta lite på tåg och flyg i alla fall!

I want...

image386

Otroligt fin väska från Marc Jacobs. Den har nästan samma färg som den hallonsmoothie jag dricker just nu. Finare vårväska kan inte finnas.

Miu Miu

image385

Ni kanske minns att jag tyckte att Pradas visning av höstkollektionen var tråkig? Gissa då om jag blev besviken när jag såg Miu Mius. Vad har hänt med Muiccia? Jag som hade sett fram emot dessa bilderna.. Bilder: Style.com

Solbrillor

image384
Mums, Le Specs som ganska nyligen öppnat webshop i Sverige har en massa fina solglasögon. Ovan är fyra par jag skulle kunna leva med i modellerna Nu-Ro Scenester, Ariel, Bossy Peach och Cisco. Priset? Mellan 299 och 599 kr! Som hittat och så fina. Wayfarermodellen eller runda brillor funkar bra i år!

I'm in love

image383
Två anledningar att längta till våren ännu mer än jag redan gör. Jag kommer att använda de här två paren var och varannan dag i vår. Inte för att det råder brist på vårskor hos mig, däremot  på vinterskor vilket är surt nu när det kommit snö (!?) här nere.. Båda är förstås peeptoes, och de blå känns nästan så trendiga som ett par skor kan bli just nu. Blå från Zara och svarta från Bianco.






Gult

image382

Två färger att satsa på i vår: Blått och gult, här får ni lite inspiration på den gula fronten. Föredrar ni blått tycker jag att ni ska ta en titt här istället, nu tänker jag fortsätta titta på I huvudet på Gynning.

Klänning från Milly, skor från Jimmy Choo, nitarmband från Cocoo, kavaj från H&M och väska från Marc Jacobs.


Undies

image381
Så här till våren passar det bra med fina underkläder, och hos net-a-porter finns det kanske inte mycket men det som finns är både sött och lyxigt! Underkläder kan man aldrig få för mycket av, fina under kan ibland göra dagen!

P.S. Sara frågade om jag alltid shoppar ensam, och här kommer svaret. Jag shoppar nästan aldrig ensam, det är alltid bra att ha med sig någon att diskutera eventuella köp med! Undantag görs förstås när jag vill vara lite extra effektiv, som innan jul..

En regnig shoppingtur

Efter en lång och framför allt regnig tur i Malmö kom jag hem med två fantastiska fynd! En härlig scarf med Prada-inspirerat (?) läppstiftsmotiv från H&M Divided. Så fin att vira slarvigt runt halsen i vår till den korta jackan jag spanat in. Det andra fyndet gömmer sig i den stora kartongen - en jättemjuk, rosa morgonrock från Friis&Companys Daily Delights-kollektion.

image380

Modeveckorna

Nu när alla modeveckor snart är slut tänkte jag sammanfatta mina favoritvisningar. Det kan ju förstås hända att någon till dyker upp under de närmsta två dagarna.. Det var ett gäng som föll mig i smaken i alla fall! Klicka på namnen för att se tidigare inlägg och bilder. Detta är mode som det ska vara.

BCBG Max Azria (New York)
Alexander Wang (New York)
Whyred (Sthlm, heja svenskt mode!)
Luella (London)
Givenchy (Paris) Den absoluta favoriten, helt i min stil.
Chloé (Paris)

image376

Chloé F/W 2008

image375

Chloé har blivit lite utav en favorit, och jag föll så klart direkt för höstkollektionen som visades upp på Paris fashionweek. Det känns väldigt uppiggande till hösten, om än något kallt, hmm.. Underbart i vilket fall som helst, speciellt alla mönster. Resten kan man se här.

Girls night

Ikväll är det tjejmiddag hos M som gäller, och det känns som om jag inte har ett plagg att ta på mig. Så full garderob men aldrig något att ha på mig! Känner ni igen er? Helst vill jag ha något i stil med detta på mig. Classy och enkelt.
image374

Sidenkjol från Miu Miu, blus från H&M, strumpbyxor från Falke, clutch från Bottega Veneta och skor från Chloé

RSS 2.0