Ytterligare en uppdatering med fina bilder

image315

Rockelirock

image314

Stilen som alltid går hem: rockchic. Idag är jag sugen på barbent, men det är lite för kallt fortfarande..

Skor: Platå är snyggt, som på dessa från Sergio Rossi
T-shirt: H&M Herr erbjuder denna "snyggingen"
Kjol: Enkel från Miu Miu
Väska: Orange gillar jag, Chloé gillar jag ♥
Klocka: Matchad från Tritoni (Orange Revolution)

En liten uppdatering med fina bilder

image313

Gossip Girl

image312
Det var väl ingen som missade Gossip Girl idag? I så fall får ni se till att sitta i soffan nästa tisdag kl 20.00. Är det något det finns gott om i denna serien så är det glammiga kläder, vem hade inte velat gå på alla fester iklädd balklänning?

Bracelets

image311
Jag älskar att kombinera flera armband i samma stil, som de armbanden jag hade på mig idag. De skall vara precis lagom olika varandra, och två snygga varianter är:

Första kombinationen: Svart och rött Hamsa från One of a kind, peacearmband från Cocoo
Andra kombanationen: Alla från Banana Republic

Marc Jacobs Spring 2008

image310
Man kan undra hur många glas Marc Jacobs hade druckit när han designade vårkollektionen, men visst, det funkar! Det är faktiskt riktigt snyggt när jag tänker efter. Söt sko med inbyggd känstrumpa, en väska i väskan eller klacken på fel håll. Nytänkande rätt ord!? Ett par skor med felvänd klack skulle i alla fall jag kunna leva i..

Fint som snus

image309
Jag erkänner, vita blusar kan jag inte riktigt få nog av. Speciellt inte löst sittande sådana så behöver jag ens förklara varför jag föll för denna skönheten?

Blus: Temperley (finns här)
Jeans: Sass & Bide
Skor: Öppen tå funkar i vår också, dessa från Christian Louboutin
Väska: Marc Jacobs (spring 2008)
Armband: Peace-armband från 82 (KJ)

Väskan igen

image308
Det är fler än jag som gillar den röda väskan från Fendi som fanns med bland mitt lördagsgodis igår! Samantha Jones har den så klart i den kommande filmen, vem annars skulle bära upp den bättre? Bild: JJ

Gucci goes pink

image307
Gucci satsar mycket på rosa i vår, och jag gillar det starkt! Annars brukar jag inte vara helt into Guccis kläder, men denna våren träffar de mitt i prick.. Jag gillar skorna extra mycket, de är bara så underbara. Kanske något att köpa t.o.m.? Bilder från Style och Gucci

Lördagsgodis

image306
Eftersom det är lördag bjuder jag på färgglatt och lyxigt lördagsgodis inför våren!

Från vänster: Grön clutch från Fendi, gul clutch från Marni, scarf med döskallar från Alexander McQueen (den är fortfarande lika snygg), röd väska från Fendi, plånbok från Marc by Marc Jacobs, bälte från Miu Miu och en rosa dröm, också den från Miu Miu.

Boktips

image305
Idag läste jag ut Snabba cash, boken som alla pratade om ett bra tag. Den var faktiskt riktigt bra så ni som inte läst den, gör det! Nu är det dags att hitta lite nya böcker att ta sig igenom, gärna lite lagom tjejigt. De fortsatta Shopaholic-böckerna känns som ett säkert kort, Bergdorf-blondiner är ju näst intill en klassiker och så spanade jag in lite andra på Bokus, någon som läst och vet om de är läsvärda? ♥

Var är du, snygging?

image304
Jag har kommit fram till vad jag vill ha för jacka i vår. Tyvärr har jag inte sett något liknande någonstans, men jag klippte och klistrade ihop något liknande i photoshop. Min tanke: En tajt, kort skinnjacka i bikerstil som slutar precis nedanför bröstet och spänns med ett bälte. Har du sett nåt liknande? Hojta till!

Skinnjacka: Jag "klippte av" en i MC-style från Alexander McQueen
Bälte: Ursprungligen från Fendi, lite omfärgat och tillfixat (på drömjackan knäpps det över dragkedjan och är självklart i samma färg som resten av jackan)

Haute Couture: Dior

image303
Mode när det är som bäst, i haute coutureform i Paris. Ovan ser ni ett litet urplock ur John Gallianos vår/sommar- visning för Dior. En hel del plagg att drömma om! Det är ballongklänningar, stora hattar och en massa glitter och glamour som gäller. Bärbart? Kanske inte, men det är ju inte det som är tanken heller.

Surt...

Har precis beställt lite kläder inför våren från H&M, men numera kan man tydligen inte få det som finns i lager i ett paket och resten senare, utan jag måste vänta tills slutet av mars eftersom ett utav linnena inte kommer in förrän då. Hur tråkigt är inte det?

I belive in blue..

image302
Förutom en klarblå himmel vill ha ha en massa blått även på kläderna i vår. Blått, blått och ännu mer blått, helst på allt! Men riktigt så extrem kan man väl inte vara? Förresten så är det där med blå himmel inte såå viktigt, jag ska nämligen till Italien i år igen. Underbara land ♥

Coming up...

image301
Såhär i början av året händer det mycket i modevärlden.. Bara inom de närmsta veckorna händer detta i vårt lilla land:

Elle-galan: Första februari inträffar själva galan, och den visas på TV den 17e fabruari kl. 19.00 (Kanal 5)
Stockholm Fashion Week: 28-31 januari, behöver jag säga mer?
Fashion against Aids: fr.o.m. 31 januari kl 10.00 finns en massa snygga plagg hos H&M, passa på och gör en insats mot aids

Härliga tavlor

image300
Idag såg jag jättefina tavlor på EM med bl.a. de här motiven, gjorda av Marco Fabiano. Jag tänker mig alla tre brevid varandra på en utav mina jättestora, vita väggar. En annan supersnygg tavla var den större varianten med en bild på en klänning i samma stil, det är väldigt svårt att hålla tassarna borta..

ELLE-galan

image299
Den första februari är det dags för ELLE-galan, jag skall inte dit men en passande outfit för kvällen hade varit denna. Istället blir det att se galan på TV den 17:e februari (om jag inte minns helt fel).

Klänning: Jill Stuart
Pumps: Christian Louboutin
Väska: Oversizad clutch från Jimmy Choo
Armband: Roberto Cavalli

Färgglada fötter

image298
Inför våren drömmer jag om skor i alla regnbågens färger! Helst pumps om jag får bestämma. Ett par kornblå har jag sedan förra sommaren, men det behövs ytterliggare påfyllnad på den färgglada fronten. Ett par färgglada skor kan nämligen rädda vilken outfit som helst ♥

Idag passade jag på att klippa luggen på mig själv, och jag lyckades efter många om och men. Men visst är det mindre stressfyllt att göra det hos en frisör. Just nu ligger jag på botten när det gäller lust att klä mig. Jag är verkligen ingen vintermänniska, så här års blir det på höjden ett par jeans tillsammans med ett linne och en cardigan (+långkalsonger förstås). Snacka om att jag längtar efter solen.

I'm a Chanel

image297
" DU ÄR EN SVART CHANEL 2.55

Classy as hell, quiltad, cool och skarp. Du kan lätt ge lite fel intryck med dina guldkedjor. Du kan ibland uppfattas som kall, men framför allt är du ju SVINDYR - vilket innebär att folk antingen älskar eller hatar dig. Gemensamt för alla är dock att de avundas din svala, snygga, sofistikerade stil. Tänk på det när de ger dig onda blickar i ryggen.."

Så är jag, enligt Veckorevyns väsktest. Visst låter det ganska mycket som mig, men helt rätt prickade de inte. Ta reda på vilken väska du är här!


I wish...

image296
Jag längtar efter våren och härliga outfits som denna!

Kjol: Härlig lila kjol från H&M (endast 98 pix)
T-shirt: Herrtisha som bryter av mot den feminina kjolen, också från H&M
Smycken: Armband från 82, finns hos Kyssjohanna. Örhängen från Ms Bijoux, finns hos Accessora.
Skor: Lila pumps från asos.com

Glamourös garderob

image295
Imorse satt jag lite lagom trött och läste Sydsvenkans "garderobsspecial". Alla vill tydligen förvara sina kläder som Carrie Bradshaw, och jag är inte annorlunda. Spana in trendguiden här, modebloggerskans garderob här eller tips på snygg garderobsinredning här. Just nu känns min garderob inte särskilt glammig...

Träningskläder

image294
Är nyss hemkommen från gymmet, man måste ju uppfylla sina nyårslöften! Jag insåg att om jag ska träna minst tre gånger i veckan behöver jag mer träningskläder, och ett sånt här set från Juicy Couture skulle ju inte sitta helt fel. ♥ Bilder: Juicy Couture

Back on track

image293
Efter en välbehövd paus från allt, även bloggandet, kommer jag tillbaka med den utlovade shoppingrapporten! Skor med slingback och öppen tå samt en perfekt vardagsväska som fungerar den här perioden innan våren från Bianco blev det. Skorna gick loss på 900 kr och väskan på bara 370 kr. Skorna sitter visserligen något underligt på bilden, men så galet ser det inte ut i verkligheten :)

Fredag

Idag blev det lite shopping: köpte ett par ursnygga skor inför våren tillsammans med en klassisk, svart quiltad väska och sminkborttagning. Ni får se det någon annan dag, jag är nämligen helt slut efter första veckan utan ledighet. Dags att ta igen sig!

Louis Vuitton - modevärldens nya komiker?

image292
Ute efter en rolig väska? Spana då in Richard Princes Cabas Joke Bag för Louis Vuitton! Jag tycker nog att den hade varit snyggare utan texten, men då försvinner visserligen meningen med det hela..

För övrigt vaccinerade jag mig mot livmoderhalscancer idag, jag vet att många sagt att det gör väldigt ont vilket avskräcker många från att ta sprutorna. Därför tänkte jag slänga in ett litet tips. Jag blev vaccinerad i låret istället för armen eftersom det känns mindre och så slipper man de där biverkningarna som en del får.

Modechock på grammisgalan

image291
Detta tycker jag är lite roligt, i morse på aftonbladet handlade en av de stora rubrikerna om Carl Bildts modechock. Och på ELLE står det dessutom "På gårdagens Grammisgala var han klädd i en råttmönstrad kavaj - helt klart inspirerad av Marc Jacobs vårkollektion." Är Bildt vårt nya modelejon? Spänningen är olidlig!

Dress for success

image290
Nu är det snart dags att tömma garderoben på varma koftor och fylla på med färgglada vårkläder! Härligt va? Tyvärr brukar detta bli en ganska dyr affär, men siktar man in sig på rätt plagg och gör det hos H&M kan man spara in mycket pengar och få en schysst basgarderob! Spana bara in detta, för mindre än 1700 kr kan du köpa på dig allt detta, och det kan bli ganska mycket om du matchar med de plagg du redan har i garderoben. Underkläderna fick vara med för att de är så härligt färgglada, påminner mig om en sommarglass!

Dreaming of..

image289
Så här vill jag gå klädd så fort solen tittar fram och tar vårvärmen med sig! Jag älskar färgen på linnet, och jag anar att just blått är något att satsa på inför våren. Det är dags att någon tar över efter höstens lila nu, och blått står först i kön. Jag råkar ha världens snyggaste peeptoes i en härligt kornblå färg, men de får vänta ett tag till..

Linne: Alexander Wang
Väska: Favoriten från Miu Miu
Kjol: En plisserad sådan, också från Miu Miu
Pumps: Brian Atwood, med platå
Kort jacka: Från Iisli

Söt smyckesförvaring

image287
Dessa söta ställningarna för smyckesförvaring hittade jag hos Syster Lycklig. De är gjorda i mässing och designen står Lisbeth Dahl för. Stången är 62 cm lång och kostar 149 kr, men det står tyvärr inte hur hög den är.. Örhängesstället verkar vara lite smidigare när det gäller storleken och även de kostar 149 kr. Supersött och dessutom känns det lite vardagslyxigt!

Bustier

image286
För er som fortfarande letar efter den perfekta bustiern inför våren har jag ett litet tips - denna skönheten från Ellos underklädesavdelning som bara kostar 99,50 på rean! Den grå passar den som vill ha en diskret variant medan den lila är lite mer utstickande, och så finns mellantinget rosa förstås. Jag vill ha alla tre!

True blue

image285
Det verkar som om det blå nagellacket är helrätt i vår. Typiskt att mitt perfekta blå lack torkat ut vid det här laget.. Ett gäng andra snygga blå lack är O?P?Is Russian navy, Chanels Blue Satin #460, Mavalas minilack i färgerna Tokyo och Myrtille samt Essies Arube Blue. Passa på att köp redan nu, speciellt om du suktar efter Chanels, det är nämligen en begränsad upplaga.

Floral print

image284
Trendigast i vår är blommiga tyger och tryck och även om de stora märkena ligger en bra bit före de billigare kedjorna finns det redan nu en hel del snygga blommiga plagg att hitta för en liten peng ute i webbutikerna. Ovan ser du tre exempel från H&M, Lindex och Glitzy (från vänster, mellan fotona). Bilder från style.com

Miu Miu S/S 2008


Vem har inte hunnit sukta efter Miu Mius vårkollektion redan? Den hallonröda kjolen är helt klar vårens absoluta drömplagg, och för er som håller med mig är denna videon rena rama godispåsen! Spana in och njut.

Schuterman

image282
Detta har jag längtat efter ett bra tag, en svensk version av net-a-porter! I slutet av Februari öppnar Nathalie Schuterman sin webshop, snart kan man alltså få tag på alla "de där" märkena på nätet utan att betala en förmögenhet i frakt. Underbart? Yes, yes, YES!

VS

image281
Nu är den över, Victoria's Secret Fashion Show 2007. Snacka om att man vill shoppa nya underkläder nu, allt man redan har känns väldigt trist! Showen var inte lika mäktig som förra året, men tillräckligt bra för att ge mig gåshud i en hel timme. Vilken modell tyckte ni var bäst? Och vilka underkläder var snyggast?

Bilder: Victoria's Secret

Mulberry Bayswater

image280
Igår såg jag något som gjorde mig riktigt, riktigt glad, en Bayswater i den helt perfekta färgen, dovt lila. Jag kan dock inte hitta den  på hemsidan, men det kan ju vara så enkelt som att de inte lagt in den än (nyinkommen i butiken). Jag håller på att spara ihop lite pengar till en ny väska, men med tanke på att jag började i måndags får jag nog snällt vänta ett tag till. Detta kanske är väskan med stort V för mig?

Mickey Mouse

image279
Denna t-shirten från Topshop har jag spanat in ett tag nu, men jag är lite tveksam till trycket. Skulle mycket hellre vilja ha en t-shirt med den högra bilden. Man kanske skall köpa en t-shirt och trycka själv? Annars får det bli en tur till Topshop och kolla om de fått in t-shirten än.

Charming

image278
Thomas Sabo har världens sötaste berlocker till ett "Charm Bracelet". Små söta väskor, klänningar, skor, läppstift och allt annat man kan drömma om att bära runt handleden. Ovan ser ni några av mina favoriter, den lilla kuvertväskan och klänningen tycker jag lite extra om ♥ Den perfekta presenten då man kan välja berlocker efter personlighet.

Spanat in..

image277
Jag har hittat världens absolut sötaste muggar på Inspiration. De är designade av Kerstin Tillberg, och förutom muggarna finns även tekanna och diverse tillbehör, alla lika söta! Jag är riktigt, riktigt sugen på att köpa några delar i rosa.


Äntligen färdig!

image275
Nu är den äntligen klar, sminkväskan som jag började på för en evighet sen. Blev riktigt nöjd då den rymmer allt och lite till. Den är fodrad med vattentätt tyg och har två små fickor i silverfärgat nät, passar mig perfekt då jag älskar att ta med mig halva badrummet! Tyg och strass har jag köpt på Stoff & Stil och det hela gick väl loss på ungefär 200 kr.

Shopaholic?

image274
Tog en runda på stan idag och inne på Lagerhaus kunde jag bara inte motså Sophie Kinsellas En shopaholics bekännelser, lite chiclitt att läsa i helgen! 69 kr kostade den, och nu upptäckte jag att det fanns för bara 39 kr på Bokus, men det är ju alltid roligare att handla i butik.. Lagerhaus hade en massa böcker som såg lockande ut, mycket rosa böcker dessutom så jag tror att jag ska spana in sortimentet lite närmre någon dag.

Victoria's secret fashion show 2007


Mode när det är som bäst, i kombination med bra musik, något som Victoria's secret brukar vara bra på. Förra året var det Justin Timberlake och i år Seal, som dessutom sjunger duett med Heidi Klum. Klockan 20.00 på söndag visas hela showen på TV3, missa inte!

Beckham

image273
Råkade slå på tv:n när en dokumentär om Victoria Beckham visades igår, en dokumentär som visade hennes förvandling från Spice Girl till stilikon.. För det måste man väl nästan kalla henne? Så när jag såg dessa bilderna hos Elle kunde jag inte låta bli att visa dem, för oavsett hur smal och opererad hon må vara så är hon alltid fantastiskt klädd. Kläderna på dessa bilderna är dessutom helt underbara!

Lyx eller budget: Boots

image272
Steve Madden har nyligen öppnat sin webbutik i Sverige, och jag blev genast lite sugen på de här skorna (t.v.). Men samtidigt känns det lite fel att de är så lika Christian Louboutins (t.h.). Vilka föredrar ni? Steve Maddens budget- eller Christian Louboutins lyx-variant?

Nördigt är trendigt

image271
Nördstämpel har varit detsamma som trendstämpel nästan hela hösten, och jag tror att det håller i sig ett tag till. En riktigt nördig outfit fixar du med nördbrillor, en fulsnygg blus och herrskor.

Top: Andrew GN
Brillor: Lagom töntiga från Diesel, finns bl.a. hos Synsam
Skor: Lite herrstuk över dessa skorna från Urban Outfitters
Jeans: True Religion
Väska: Nördstämplad väska från H&M

2007 - årets köp

image270
Förutom den lista jag redan gjort för att summera året 2007 kände jag att det var dags att bestämma årets bästa och sämsta köp. Till slut har jag bestämt mig för att den stickade topen med puffärm i siden från Mango var årets bästa då fungerar till fest och vardag, och dessutom passar till allt. Årets sämsta köp är utan tvekan mina strumpbyxor täckta utav Armani-loggor, de har jag inte ens packat upp..

Vad var ert bästa respektive sämsta köp i år?

RSS 2.0