Mallis, here I come!

Yes, nu sticker jag till Mallorca! Kommer hem igen den 1a juni, får se om jag får tag i något internet där så hörs vi kanske innan dess. Ni får ha en underbar vecka!

Trippa in i väggen på höga klackar?

Gosh vad jag är stressad! Så här i slutet på terminen ligger det papper och små post it-lappar utspritt överallt över hela mitt sovrum. Om en och en halv timme skall jag vara på körskolan, och innan dess hade jag tänkt göra klart mitt projektarbete i trigonometri. Växla skall jag också göra för den delen.

Då är det skönt att ha bloggen att sätta sig ner med en liten stund, andas lite och så. För övrigt hann jag hälla i mig två latte under tiden jag skrev detta inlägg. Hörs ikväll, girls!

Pluggdag

image499
Idag ska jag sitta hemma och plugga hela dagen, det är kanske inte det roligaste som finns men måste göras. Får nog springa en del ärenden också, har ju fortfarande inte fixat någonting inför resan på lördag..

Hade passat perfekt med t-shirt från Sass & Bide och shorts från Tory Burch idag. Blir istället shorts från Benetton och en alldeles för stor skjorta från Ralph Lauren, är rätt skönt det också att sitta hemma i.

Den där jackan!

image498
Hittade denna bild hos Elle's "Stil på stan". Den där jackan är fantastiskt snygg! Har tyvärr inte lyckats få tag i den själv, vilket är trist då den hade passat perfekt i min vårgarderob. Kommer från Gina Tricot.

Ojdå..

Det blev visst en omedveten bloggpaus denna helgen. Nåja, sånt händer, nu skall jag fortsätta byta lakan (till skön musik) vilket måste vara det tråkigaste som finns att göra!

Ett enda stort kaos..

Gud vilket kaos Telias lilla avbrott orsakade i mitt liv. Jag lyckas ju så klart tajma det hela med att vara mitt ute på landet, där jag skulle bli hämtad. Och så funkar inte mobilen! I panik sprang jag runt och knackade på vartenda hus utan resultat. Tre timmar senare kommer någon äntligen hem och lånar ut sin telefon. Nu är jag helt slut så vi får se om jag orkar klämma ur mig något inlägg senare..

Ett litet, litet inlägg..

image497
Förlåt, jag kunde inte låta bli! Vad höll SJP i handen om inte en gammal favorit?

Premiären

image496
Premiären av Sex and the City har ägt rum i London. Mer än så tänker jag inte skriva, för ni har garanterat läst det tio gånger redan. Filmen har dock fått halvkass kritik, nu vet jag inte om jag vågar se den!?

Black & white

image495
Svartvitt kan verkligen vara så snyggt! Vårigt kan man också få det med lite känsla för stil, som Amanda Peet, Ginnifer Goodwin och Nicole Richie.

Bilder: InStyle

Tvillingar

image494
Lika är de ju i alla fall, jackan från Topshop och originalet från Balenciaga.

Solsken och picknick

image493
Det blev en mysig picknick i parken idag med vänner, då M ringde och hade förberett picknickkorg och allt. En perfekt outfit för en picknick är både söt och praktisk, som denna!

Klänning: Topshop
Jacka: Alexander McQueen
Flats: Christian Louboutin

Sunshine

image492
Detta är väl vad jag har gjort i princip hela dagen - suttit på balkongen och ätit hallonsorbet. Mums!

Lördag

Vilket underbart väder det är idag! Jag har tillbringat hela dagen ute och ikväll ska vi grilla. Tyvärr fungerar inte bilduppladdningen, så det blir inga ordentliga inlägg idag heller.. Ni får ha en riktigt trevlig kväll alla ♥

P.S. Om exakt två veckor sticker jag till Mallorca.

Friday night

Inflyttningsfest hos L ikväll, vi hörs imorgon! Ha en underbar fredag ♥


Provocative?

image491
Jag tror (tyvärr) att jag är lite sån att jag väldigt gärna retas med andra, drar till med någon åsikt som inte riktigt passar eller liknande. Så när jag såg dessa smycken från Locher's blev jag så klart galet köpsugen. För hur skulle man kunna motstå lite herion á la Kate eller en miniversion av Playgirl runt halsen? Smyckena ovan är modellerna "Fuck off", "The Kate necklace", "Will fuck for shoes brooch" och "Dear mr Postman".

Favorit

image490

Min absoluta favoritdesigner just nu - Alexander Wang. Så mycket inspiration att hämta, och jag älskar hur han ger liv åt gråskalan. Bilder: Style

Oscar de la Renta

image489
Fina, väldigt fina gladiatorsandaler från Oscar de la Renta. Priset vågar jag inte titta på.

Jackan

image488
Så här ser den ut, min nya skinnjacka från Weekday. På väggen då, på mig är den en aning finare.

Update: 2500 pix kostar den.

Om jag skulle bära en outfit resten av året..

image487
Hmm nej, bilden gör den inte rättvisa. I mitt huvud är kombinationen fantastiskt snygg!

Gissa!

Gissa vad jag har hittat! Shoppingen flyter på för tillfället..

Vogue satsar på svarta modeller

image486
Många av er har väl redan hört nyheterna, men det kan ju ändå vara värt att nämna.

Italienska Vogue använder sig enbart utav svarta modeller i sitt julinummer. Jourdan Dunn blir omslagsmodell, det gillar jag! Över huvud taget tror jag att det blir ett bra nummer, samtidigt som det kan kännas lite dumt att de lägger lite extra tryck på skillnaden mellan hudfärger.

Källa: Rodeo & bilder: Style

Ytterligare lite shopping

image485
Köpte Mavalas nagelförstärkare och ett träd att hänga smycken på när jag ändå var i farten. Nu skall jag få bukt på mina vinterförstörda naglar! Trädet finns på Åhléns för den som undrar. Idag blir det jakt efter vårjacka.

I'm in love

image484
Visst är de fina, mina små älsklingar? Ett par avklippta Hep i tvätten Relax. Hur sköna som helst!

Acne har gjort mig lycklig

Yes, jag har hittat dem. Acne hade stor utförsäljning här i Lund och ett par jeans fick följa med hem. Nu har jag gått loss på dem med saxen och jag är väldigt, väldigt lycklig. Bild kommer, jag lovar.


Sunshine

image482
Vilket underbart väder! Det blir troligtvis att sitta ute och njuta av vädret, och då passar ju denna outfit lagom bra.
Klänning: Topshop
Skor: Din Sko
Armband: Med texten "Love makes the world go round" från Cocoo
Väska: Solgult från Bottega Veneta
och självklart även en Elle och favoritfilten med rosmotiv, okänt ursprung.

Nästan som söndag..

Uääh.. Har ätit så många hemmagjorda wraps att jag nästan rullar fram. Då får man passa på att plugga lite och tömma lagret med Brämhults Smoothie (så förbannat gott). Vilken typisk söndag. Nu är det visserligen lördag, härligt med ledighet då man slipper hålla koll på dagarna ♥

P.S. Tro nu inte att jag är hur lat som helst, jag gick faktiskt upp kl 10 och cyklade till stallet! Hurtigt värre.


Friday night

image481
Idag står det party på schemat. Vad gör ni ikväll? Är det den lilla svarta eller mjukisbyxorna som gäller? Själv hade jag velat ha detta på mig! A mismatch made in heaven..
Klänning: Miu Miu
Skor: Alexander McQueen, fulsnygga är nog rätt ord
Armband: Tom Binns

Sandaler

image480
Din sko har ju hur många snygga sandaler med lite gladiatorkänsla över sig som helst! De till vänster skulle verkligen passa mina fötter perfekt. 349 pix kostar de, som hittat.

RSS 2.0