Hur gör du med din foundation?

image198
Något relativt nytt på marknaden är foundationpenslar, en pensel du använder för att applicera din foundation som ska ge ett jämnare resultat och som gör att du lättare kommer åt överallt. Jag tycker att det låter som en jättebra pryl, och tänker köpa så fort som möjligt, vad tror ni? Gillar ni svamparna bäst eller använder ni fingrarna? Jag har testat svamp ett par gånger, men gav upp nästan direkt efter att den sugit upp exakt all foundation. Sedan dess har det blivit fingarna, de få gånger jag nu använder foundation.. På Kicks finns borstar för 95 kr och på Make Up Store finns bl.a. borsten på bilden, skulle tro att den är lite dyrare dock..

Kommentarer
Postat av: Tove

Tycker det är utroligt bra med foundationpensel (och concelear pensel), kommer aldrig använda något annat. Jag är ingen expert, men tror dock att dessa är beräknat på smink i puderform (mineralsmink), själv använder jag i.d. som är utrolig bra, den täcker utan att man ser för sminkad ut i huden.

Lycka till :)

2007-10-27 @ 22:11:31
URL: http://www.celebmode.se
Postat av: Lisa

Jag har haft min foundationpensel i ett år nu och är supernöjd! Skulle aldrig gå tillbaka till svamp vilket jag nu tycker känns väldigt ofräsht! Min köpte jag på FACE Stockholm och jag tror den gick på 250 kronor. Tyckte det var lite väl mkt pengar först men den visade sig vara värd varenda krona!

2007-10-30 @ 14:13:30
Postat av: Felicia

Om du blöter svampen innan så suger den inte upp lika mycket :)
Fast jag använder däremot pensel eller fingrar, det ger mycket finare resultat tycker jag.

2007-11-03 @ 15:41:36
URL: http://ohberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0