Test: Brun utan sol

Har under den senaste tiden testat fyra olika BUS-produkter för både ansikte och kropp. Här kommer en minirecension av dem, men kom ihåg att jag har känslig hy på det sättet att jag lätt får finnar. Typisk "ungdomshy" kan man väl kalla det. Om någon annan testat dessa produkter med annat resultat får ni gärna lämna en kommentar!

Dove Summer Glow
(body lotion):
En body lotion med BUS-effekt som långsamt skall ge brunare hy.

Denna lotion återfuktar härligt och det syns en tydlig skillnad för varje gång jag smort in mig med krämen. Är dock väldigt fet och går långsamt in i huden vilken resulterar i fläckar på kläder och lakan. Kunde varit en riktigt favorit om det inte varit för att den stinker brun utan sol.
Betyg: ♥♥♥ (pga doften)


Dove Summer Glow (face moisturiser)
En ansiktskräm med BUS-effekt som långsamt skall ge brunare hy.

En kräm som känns väldigt fet och resulterade i poblem med hyn. Märkte ingen skillnad i färgen trots att jag använde krämen i över en vecka, sedan gav jag upp.. Finns i de flesta stora livsmedelsbutiker för under 100-lappen.
Betyg: ♥ (funkar helt enkelt inte)


LUMENE Sun Magic (face cream)
En ansiktskräm för alla hudtyper som gradvis ger en solbrun färg.

Krämen doftar väldigt gott och är lagom dryg. Skillnad i hudtonen syns redan efter en användning, och efter ett par dagar såg jag solbrun ut. Ger en mycket naturlig färg men fungerar tyvärr inte för min hudtyp.
Betyg: ♥♥♥♥


Spraysun Tanning servett
En tunn servett som dras över huden som sedan mörknar efter ett par timmar.

På kroppen syntes det endast en liten skillnad i färgen medan det blev stor skillnad i ansiktet. Enkel att applicera men det gäller att vara noggrann då man inte ser var man redan applicerat. Servetten är färglös och färgar inte av sig på kläder, dessutom går den att använda över ögonbryn etc. utan att det ser konstigt ut.

En servett kostar 20 kr på Kicks och räcker till ett tunt lager över hela kroppen. Färgen ser väldigt naturlig ut och luktar endast lite BUS. Ett enormt plus för att den fungerade med min hy!
Betyg: ♥♥ på kroppen och ♥♥♥♥♥ i ansiktet

image477

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0