Test: Mineralrouge

image442
Har under en period testat Loréals Blush Minerals, en rouge som finns i sju olika färger. Jag har testat Soft Brown och Soft Rose (#40 och 60), en brun som skulpterar ansiktet och en rosa som ger en fräsch look.

Pris: 150 kr på Kicks
Effekt: Rougen är enkel att arbeta in i huden och ger färg som ser naturlig ut. Kunde gärna fått innehålla mer pigment då jag fått ta lite extra istället. Ett stort plus får den dock för att den är naturlig med sina mineraler och ger ett lika bra resultat som min favorit från Make up Store.
Hållbarhet: Sitter nästan hela dagen om man grundar med bara en dagkräm. Ännu bättre med en foundation som grund! Då klarar den utan problem hela partynatten.
Förpackning: Borsten som medföljer är väldigt liten och svåranvänd, men jag gillar ändå tanken med en borste till var förpackning och färg. Lite klurigt att få ut rougen genom de små hålen, men bra att man inte kan överdosera. Liten och smidig att ha med sig!
Betyg: 4 av 5, ett mineralrouge som utan tvekan håller samma klass som ett "vanligt" rouge. Jag gillar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter som en bra produkt! =)

2008-04-03 @ 08:56:59
URL: http://shoppingbloggen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0